Ga naar inhoud

Form laten controleren op volledig ingevuld


Aanbevolen berichten

Kan je ook met HTML je formulier wat je door mensen laat invullen ook laten controleren op dat ie helemaal is ingevuld? En nog een vraag: Kan je de indeling van het mailtje wat je krijgt dan ook bepalen, dus de antwoorden mooi naast elkaar bijvoorbeeld? Sorry, het wordt wel heel veel, maar ik heb nog een vraag: als ik het formulier nu invul, dan kan ik bij de radiobuttons nu meerdere opties kiezen, dit moet juist niet kunnen, hoe? _________________ Muziekcafe Winsum Online - http://www.muziekcafewinsum.nl [ Dit bericht is bewerkt door: NiekOnline op 2002-04-22 14:03 ]
Link naar reactie
Hoi NiekOnline, :grin: Of in JavaScript: [code:1:3aae45de98] <script language="JavaScript"> <!-- function MM_validateForm() { //v4.0 var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments; for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=MM_findObj(args[i]); if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") { if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@'); if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' moet een geldig e-mailadres bevatten.n'; } else if (test!='R') { if (isNaN(val)) errors+='- '+nm+' moet alleen cijfers bevatten.n'; if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':'); min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1); if (val<min || max<val) errors+='- '+nm+' moet een cijfer tussen de '+min+' en '+max+' bevatten.n'; } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += '- '+nm+' is nodig om verder te kunnen.n'; } } if (errors) alert('Opgelet:n'+errors); document.MM_returnValue = (errors == ''); } //--> </script> [/code:1:3aae45de98] Met op de Submit-button bijvoorbeeld: [code:1:3aae45de98] onClick="MM_validateForm('input-fieldnaam1','','R','input-fieldnaam2','','RisNum','input-fieldnaam3','','RisEmail','input-fieldnaam4','','RisRange1:5');return document.MM_returnValue" [/code:1:3aae45de98] -Input-field1 is nu nodig om verder te kunnen en mag alle tekens bevatten. -Input-field2 is nu nodig om verder te kunnen en mag alleen cijfers bevatten. -Input-field1 is nu nodig om verder te kunnen en mag alleen een e-mailadres bevatten. -Input-field1 is nu nodig om verder te kunnen en mag alleen een cijfer tussen de 1 en 5 bevatten. Het aantal form-input-fields is optioneel. De teksten bovenin het script kun je natuurlijk ook zelf verzinnen. Succes :wink: Djurre _________________ Wij werken hier met fun, friendship, finance :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: nssadmin op 2002-04-22 16:05 ] [ Dit bericht is bewerkt door: nssadmin op 2002-04-22 16:07 ]
Link naar reactie
en dat met die radiobutton dan, hoe kan ik voorkomen dat daar meerdere opties van kunnen? Ik heb het nu zo: <input type="radio" name="vaak" value="3"> Vaak (minimaal ½ uur per dag)<br> <input type="radio" name="regelmatig" value="4"> Regelmatig (4x per week)<br> <input type="radio" name="soms" value="5"> Soms (2x per week)<br> <input type="radio" name="af en toe" value="6"> Af en toe<br> <input type="radio" name="nooit" value="7"> nooit<br><br><br>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...