Ga naar inhoud

Photoshop design en dan?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Als ik een design voor een site heb gemaakt in Photoshop (6.0.1) dan weet ik niet hoe ik dat voor verschillende resoluties geschikt moet maken. Als ik het design maak in 800*600 dan is het weer niet geschikt voor 1024*768 enzovoort. Ik heb wel eens gehoord dat je dan met tabellen moet werken ofzo... Wie weet hoe ik een design voor alle resoluties moet maken? Bvd, Klaas
Link naar reactie
Je kunt beter een design van 760x420 maken. Op je site maak je dan weer een frameset,... rij 1: 1 frame rij 2: 3 frames rij 3: 1 frame En in het middelste frame (grootte dus 760x420) van rij 2 zet je je pagina. Dit is niet erg Netscape compatiebel, maar als je het frame iets groter maakt en dan met layers gaat werken in het middelste frame, kom je al een eind verder. :smile:
Link naar reactie
Volgens mij bedoelt ze dit: Met die frames deel je het scherm als volgt in: [code:1:85a4c1fd67] ============= |Fr. 1 | |-----------| |Fr.2|X|Fr.3| |-----------| |Fr. 4 | ============= [/code:1:85a4c1fd67] Heb 't geprobeerd een beetje te tekenen (leuk hoor, ASCII-art :smile:). De buitenste rand geeft je scherm aan. Bovenin heb je frame 1, links en rechts frame 2 en 3 en onder frame 4. Op de plaats van de X is frame 5. Daar zet je je pagina. Als je nu de grootte van je frames opgeeft in procenten en je de buitenste frames leeg laat krijg je een site die omgeven is door witruimte. De hoeveelheid witruimte is afhankelijk van je resolutie, maar als je die groot genoeg maakt blijft je pagina altijd goed zichtbaar. Toeter, klopt dit een beetje? [edit] Van dat plaatje klopt ook niet veel. Vervelend dat ASCII-art :wink: [/edit] [edit zoveelste keer] Snap nu hoe ik alles recht onder elkaar moet krijgen. :smile: [/edit] [ Dit bericht is bewerkt door: Bigfoot op 2002-04-23 22:23 ]
Link naar reactie
Is het ook mogeljk om een langere pagina op zo'n manier te plaatsen? Ik heb http://www.jeteye.nl/webdesign voor 800x600 gemaak maar in 1024 is ie dan wel een beetje vreemd, darom zou ik ook graag zo'n oplossing willen... Maar kan ik dan gewoon doen wat er met dit forum gedan is? Of moet het anders? Greeetzz, Roel
Link naar reactie
Ja, ik. [code:1:3b4176c44d] <frameset framespacing="0" border="0" rows="3%,21%,60%,15%" frameborder="0"> <frame name="boven" scrolling="no" noresize target="inhoud" src="top.html"> <frame name="boven1" src="logo.html" scrolling="no" noresize> <frameset cols="8%,83%,12*"> <frame name="inhoud" target="hoofd" src="left.html" scrolling="no"> <frame name="hoofd1" src="head.html" scrolling="auto"> <frame name="hoofd" src="right.htm" scrolling="no"> </frameset> <frame name="onder" scrolling="no" noresize target="inhoud" src="bottom.html"> [/code:1:3b4176c44d] Wat doe je nou met zo'n frameset? Ik zei juist, alle frames variabel, behalve het middelste frame, dat moet dus 760x420 maken. De rest mag allemaal * hebben en géén 12% en 28% en weet ik niet wat. Bovendien is het dan nog kunst om je hele site in het frame van 760x420 te proppen en dus niet je titelbalk weer in zo'n bovenframe te zetten... want ja die krimpen in als je de resolutie verkleint. [code:1:3b4176c44d] <frameset rows="*,420,*" framespacing="0" border="0"> <frame name="empty" src="white.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize> <frameset cols="*,760,*" border="0"> <frame name="empty" src="white.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize> <frame name="index" src="main.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize> <frame name="empty" src="white.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize> </frameset> <frame name="empty" src="white.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize> </frameset> [/code:1:3b4176c44d] Probeer deze eens. En zet dan je titelbalkje in dus dat middelste frame! (en vergeet niet een white.htm aan te maken enzo)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...