Ga naar inhoud

resolutie van website


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, ik heb een website gemaakt(kijk maar effe op http://www.eusebio.2ya.com), maar ik zit met één probleem. Ik heb die webiste zo gemaakt dat ie goed te zien is als je um op fullscreen zet met een 17" beeldscherm. En zodra je je explorer kleiner maakt dat gaat alles onderelkaar zitten. Nu heb ik zitten denken. Want die plaatjes blijfen evengroot ook al maar je het scherm kleine of groter. en die plaatje geef je aan ik pixxels. maar als je dat nou eens doet met procenten?? Kan dat? Wat gebeurt er dan? Hoe moet ik dat invoeren dan? Ik hoor graag van jullie ***************************************** ** Thanks Bill Gates for working me ** ** out with the question "Porten van ** ** Appache (neem de tijd ervoor)" ** ***************************************** [ Dit bericht is bewerkt door: Eusebio op 2002-04-30 20:31 ]
Link naar reactie
teneerste je hebt hem niet gemaakt voor een 17" inch beeldscherm maar voor een bepaalde resolutie (800x600 1024x768 etc) 800x600 betekent bijvoorbeeld dat het scherm 800 pixels breed is en 600 hoog Met het webdesignen moet je eigenlijk altijd uitgaan van een basis resolutie van 800x600 in een scherm van Internet Explorer of een andere browser(door de browser gaan er aan de bovenkant nog pixels af en aan de zijkant) Owke tot zover even de uitleg nu terug naar je vraag: of het in procenten kan weet ik niet, maar het is zowieso notdone om images te laten rezisen door de browser. Ik zal zo even kijken naar je site en kijken of er nog iets anders gedaan kan wordne
Link naar reactie
Nou, Eusebio, lees even goed: Doorgaans zijn er een paar meest gebruikte resoluties: 640×480 800×600 1024×768 1280×1024 mn monitor kan nog veel hoger ingesteld (dit doen designers/gamers vaak zodat ze meer werkruimte hebben) maar dan wordt alles erg pietepeuterig klein. Het ligt dus niet aan het aantal inch van je monitor: op een 15" kun je net zo goed 1024×768 draaien als op een 19". Als je je hele site (ik heb hem niet bekeken) in een tabel van 760×420 zet en deze tabel in het midden van de pagina weet te krijgen, dan past de site zowel op 800×600 als op grotere resoluties (hij wordt dan iets kleiner, maar je layout gaat er niet aan kapot). Je kunt nog rekening gaan houden met 640×480 maar daar wordt tegenwoordig nog zo weinig mee gesurft - bovendien heb je maar zo'n priegelvakje voor je site - dat je dat beter achterwege kunt laten. Succes!
Link naar reactie
Wat Toeter64 hierboven heeft gezet klopt precies Eusebio.Het enige dat je moet doen is als je een website met frames hebt, is scroll="auto" in de index pagina in het betreffende frame zetten waar die table in staat zodat iemand met 640x480 resolutie tenminste kan scrollen om alles te bekijken.Sommige vergeten dat en maken er scroll="no' van zodat iemand verplicht zijn resolutie moet wijzigen.Ik zelf vertrek dan altijd meteen van zo'n website.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...