Ga naar inhoud

Plaatjes van de Homepage beschermen


Aanbevolen berichten

[quote:7dd8416a58] Op 13-04-2002 21:33 schreef roel-online: Jawel, je kan je plaatjes wel beveiligen... Kijk maar eens op http://www.thijsvanzijl.nl hier is de eerste pagina ook beveiligd... Misschien kan je hem mailen voor 't script, ik zal ook nog wel ff voor je kijken... [/quote:7dd8416a58]Onzin: http://www.thijsvanzijl.nl/ka.jpg Je kan je content (of het nu tekst is of plaatjes zijn) nooit beveiligen omdat het domweg door je browser verwerkt moet worden. Alles wat de browser doet, kan je afvangen. Dit script van bovengenoemde pagina bijvoorbeeld (rechtermuisknop uitschakelen): Shift-10 en je kan alles wat de rechtermuisknop kan. En dat is nog maar één van de 1001 manieren om dit soort "hoe jaag ik mijn bezoekers weg" scripts te omzeilen (javascript uitschakelen werkt ook zeer effectief bijvoorbeeld). Conclusie: gewoon een watermerk aanbrengen in je plaatjes (moet je het wel goed doen natuurlijk) werkt het beste.
Link naar reactie
[quote:969333928a] Op 13-04-2002 22:19 schreef janvh: Dat met die java er naast moet ik maar eens onderzoeken of dit bezoekers weg jaagt[/quote:969333928a]Grrrrrrrrr, JavaSCRIPT! :wink: Ik kan je vertellen dat ik geen één site met dit soort scripts serieus neem. In 99 van de 100 gevallen sluit ik de site dan ook meteen weer... _________________ Ik heb geen signature. [ Dit bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-04-13 22:30 ]
Link naar reactie
Als ik perse een plaatje wil dan krijg ik het ook. Dat scriptje om rechtsklikken te disabelen werkt alleen in IE en in geen enkele andere browser, en dan nog kun je het plaatje naar je adresbalk slepen en krijg je het alsnog te zien en kun je wel rechtsklikken. Ik heb nog niet meegemaakt dat dit niet lukte, en als het wel ooit mocht lukken dan doe ik een printscreen en crop de boel tot ik het gewenste plaatje overhoud :smile:
Link naar reactie
[code:1:21f97cd06f]<script language="JavaScript"> <!-- function right(e) { if (navigator.appName == 'Netscape' && (e.which == 3 || e.which == 2)) { alert("Op deze adresbestanden en foto's zijn copyrights van toepassing !"); return false; } else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' && (event.button == 2 || event.button == 3)) { alert("Op de bestanden en foto's zijn copyrights van toepassing !"); return false; } return true; } document.onmousedown=right; if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); window.onmousedown=right; // --> </script> [/code:1:21f97cd06f] Dit scriptje werkt volgens mij ook voor netscape, maar zelf vind ik die anti-rechtermuisknopscriptjes ook zeer irritant :wink: vr. gr. smeenk
Link naar reactie
De enige methode om te zorgen dat men je plaatje niet gebruikt is zoals al vermeld en text of watermerk er in plaatsen.Een text kan iemand die goed met een imageeditor kan werken ook nog verwijderen zelfs door andere groepjes van pixels uit dat image er in te plaatsen.Rechtsklikken uitschakelen werkt afschrikkend voor iemand die pas 1 dag op internet zit.Iedereen die er langer op zit weet meestal al dat dat plaatje in te "Temperary Internet Files" te vinden is samen met alles van die website zoals muziek etc.Het is zelfs nog veel eenvoudiger om bv 100 images in 1 keer te bewaren van een website,doe ik bv ook met smilies die ik wil.Gewoon in de browser op "file/bestand" en "save as/bewaren als" op je HD in een folder zetten.Dan word de html file bewaard en een folder met alle images gemaakt.Daarna kun je alle plaatjes en wat je nog meer wilt gewoon overzetten in een andere folder.Dus een text of watermerk er in zetten is echt het enige.Is het niet commercieel bedoeld waarbij de bezoeker het plaatje zou moeten betalen,maar voor een gewone website is het natuurlijk niet om aan te zien die text er in.
Link naar reactie
[quote:d02f5c0542] Op 14-04-2002 9:53 schreef Gooly: Of je plaatje als .swf opslaan, dan behoort het rechtsklik-en-adresbalk-sleep-verhaal in ieder geval tot het verleden :smile: [/quote:d02f5c0542] [quote:d02f5c0542] Op 14-04-2002 11:58 schreef roel-online: Gooly, dat is niet waar... [/quote:d02f5c0542] Nou en of dat waar is. Al eens geprobeert rechts te klikken op een Flash movie? "Save this picture" zul je daar niet vinden. Al eens geprobeert een flash movie naar de adresbalk te slepen? Dat lukt niet. Ik beweer ook niet dat het dan onmogelijk is, ik zei al: "Als ik perse een plaatje wil hebben krijg ik het ook" Maar zo heb je het weer enigzins beperkt.
Link naar reactie
[quote:370f475904] Op 14-04-2002 20:10 schreef Zeeuw: Ooit iemand op het idee gekomen om het plaatje dynamisch te genereren? of ben ik de eerste :wink: Dan staat ie ook niet in je tijdelijke internetbestanden directory. [/quote:370f475904] Zolang een plaatje als 1 geheel verschijnt,of het nou dynamisch of in een flash movie is,er is altijd de "print screen" op het toetsenbord zoals Gooly al zei. Kort maar krachtig,er is maar 1 manier om te zorgen dat absoluut niemand een plaatje van je kan gebruiken en dat is door het plaatje niet op een website te plaatsen.Of heb ik het mis Bill ?
Link naar reactie
Er ís een systeem voor... ik kwam het laatst tegen op een website waarop kunst stond...maar wáar was dat nou! Voor de plaatjes, die in een popup openden (dus niet de plaatjes gewoon tussen tekst door) moest je een plugin installeren, en dan kon je het plaatje zien. En wat ik ook probeerde: screencapture in PSP, printscreen, niks lukte. Wat laat hij dan zien? Op de plek van de foto komt dan een klein patroon van logootjes... irritant! Maar wel goed voor het beveiligen van bijv. schilderijen enzo die je toch vergroot wil weergeven :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...