Ga naar inhoud

Flash In Frontpage 2002?


Aanbevolen berichten

[quote:0f1b98f162] Op 27-03-2002 16:56, schreef Leonarduz: Kan ik Flash Buttons en text verwerking in een site als ik frontpage 2002 gebruik? [/quote:0f1b98f162] Ja, dat kan, maar dan moet je met het knopje 'Bron' (zo heet ie geloof ik) naast voorbeeld enzo, even in de bron duiken. Op de plek waar jij je knop wilt, moet je de code van de Flash dinges invoegen. Flash is dus geen 'plaatje' dat je kunt plakken! Het is een object, gegenereerd door code en die code moet eromheen blijven staan! [quote:0f1b98f162] En Hoe kan je met dreamweaver plaatjes of texten op de plek zetten waar je zelf wilt? [/quote:0f1b98f162] Tabellen aanmaken. Teken eerst de website eens voor jezelf uit en ga hem dan opdelen in 'vakken'. Probeer de plaatjes en tekst zoveel mogelijk zo in te delen, dat ze in de linkerbovenhoek van een vak komen. Van deze vakken ga je dan tabellen maken. Geef de tabel zelf een precieze breedte in pixels en zorg dat alle cellen bij elkaar opgeteld (in breedte, of hoogte) ook weer precies die maten bereiken. Je kunt een tabel zo hoog maken als je zelf wilt, maar houd de breedte op max. 760 pixels, dan is hij bij 800x600 nog te zien. [quote:0f1b98f162] Welk programma kan ik het best gebruiken als ik flash buttons en tekst wil gebruiken? [/quote:0f1b98f162] Nou, aangezien Flash meteen een beetje moeilijk is... je kunt aan Swish beginnen. Te downloaden op http://www.swishzone.com . Dat is een makkelijkere editor, versie 2 exporteert ook naar .swf, maar tis meen ik shareware... Ga eerst maar es zo aan de slag, we horen het wel weer als er iets is :smile:
Link naar reactie
[quote:cb27c728c6]Nou, aangezien Flash meteen een beetje moeilijk is...[/quote:cb27c728c6] Flash is absoluut niet moeilijk. Als je het toch nog moet gaan leren kan je beter meteen in Flash aan de slag gaan. Het nadeel van Swish is dat die onnodig grote files genereert en dat je er achteraf (mocht je dat in de toekomst ooit willen) in Flash eigenlijk weinig meer aan hebt. Probeer allereerst eens te beginnen met de tutorials en de help die in Flash zelf zit. Die is vrij uitgebreidt en erg goed. Maar je kan ook goede tutorials vinden op [url]http://virtual-fx.net/vfx/tutorial.php[/url] Als je Dreamweaver al onder de knie hebt. (Maar ik denk dat dat niet het geval is) dan is Flash erg makkelijk te leren. In Dreamweaver zelf heb je overigens al de mogelijkheid om Flash buttons te bouwen. [quote:cb27c728c6]En Hoe kan je met dreamweaver plaatjes of texten op de plek zetten waar je zelf wilt?[/quote:cb27c728c6] Als je echt net begint dan is Toeters oplossing de beste. Probeer eerst eens te kijken hoe tabellen werken in HTML voordat je met een editor aan de slag gaat. In dat geval kan je makkelijker achterhalen waar het mis gaat mocht je indeling er in Netscape anders uitzien dan in IE :grin: Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. :smile: Grtz Grimmie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...