Ga naar inhoud

Wie kan mij helpen met een paar flash filetjes


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar lappen tekst, die bevinden zich tussen 4 frames. De tekst komt dus in het MainFrame. Deze zijn te lang, en dus krijg je een scrollbar aan de rechterkant van het MainFrame. Wie kan mij een eenvoudig *.fla filetje sturen met 2 van die "scrollpijlen"voor naar boven en naar beneden? Alvast bedankt PS ik weet dat ik het zelf uit moet kunnen vinden, maar ik ben ff "out of ideas"
Link naar reactie
Huh? Je wilt een flash scrollbar in een HTML site? Dat gaat helaas niet lukken Gerard... Als je een beetje kennis van html en javascript hebt, raad ik je aan naar deze site te gaan: http://www.xs4all.nl/~peterned En daar de beehive te downloaden om zelf met layers aan de slag te gaan. Daarin kun je compleet eigen scrollbalken maken. De scrollbalken op de site zelf zijn ook met de beehive scripts gemaakt. Kun je dit allemaal niet, neem dan zo'n stukje code: [code:1:a907462786] <style type="text/css"> scrollbar-face-color: #6B0D0C; scrollbar-shadow-color: #B97B6E; scrollbar-highlight-color: #B97B6E; scrollbar-3dlight-color: #E3BAA6; scrollbar-darkshadow-color: #E3BAA6; scrollbar-track-color: #FFE3CA; scrollbar-arrow-color: #FFE3CA; </style> [/code:1:a907462786] En ga met de hexadecimale waarden zitten klooien. Even ter uitleg: Face-color is dus de gewone, grijze kleur, van de blokjes. Shadow en Highlight zijn de binnenste schaduwrandjes, 3dlight en darkshadow zijn de buitenste schaduwrandjes. Track color en arrow color spreken voor zich neem ik aan. Neem bij het instellen van die kleurtjes een tekenprogramma als Paint Shop Pro ter hand, waarin je een kleur met het pipet kunt aanklikken en vervolgens in het palet kunt nazoeken welke hexadecimale code erbij hoort. Zoek anders even met Google naar 'color hex chart' om een pagina te krijgen met veel kleuren. Het plaatsen van de code: Doe je tussen de <head> en de </head> tag. Zorg dat je er niks tussendoor zet, en sluit elke regel af met een ; Succes :smile:
Link naar reactie
Hier zitten een paar leuke Javascripts bij die ik goed kan gebruiken. Maar nu wil ik nog van die *$#*@ scrollbar af, zonder dat ik een nieuw venster open. Als je kijkt op http://www.mediator-arts.nl , zie je de site waar ik aan bezig ben. Ik hoop dat jullie dit ene tipje nog kunnen geven. I.i.g. bedankt voor de andere tips
Link naar reactie
Dan maak je toch wat frames en dan zet je scrolling=no? Heel simpel hoor. Een van de beginselen. Zet in je index scrolling=no [i:e5c5b73329]VOORBEELD:[/i:e5c5b73329] [b:e5c5b73329]<frame name="boven" scrolling="no" noresize target="midden" src="nieuwe_pagina_4.htm">[/b:e5c5b73329] Greetz, D. _________________ [url]www.computertotaal.nl.nu[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-03-28 08:21 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...