Ga naar inhoud

Vertel u maar!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote] Op 05-03-2002 19:06, schreef Bill Gates: [quote:03204bb7ff] Op 05-03-2002 18:56, schreef Wiep Corbier: Je bedoelt Bill? :razz: [/quote:03204bb7ff] Nee, Wiep, de vriend die ik bedoel heet Jelle, geen Pieter... [i:03204bb7ff]*Toeter84 denkt dat Wiep een beetje de verkeerde dingen heeft opgevangen :wink: [/i:03204bb7ff]
Link naar reactie
Hallo allemaal, Ik wil ff reageren op deze hete topic! Ik begrijp nu dat het niet zo makkelijk is het lijkt, ik kan wel wat op kleine schaal gaan doen. Voor zoals bijvoorbeeld voor een basisschool of voor de plaastselijke kapsalon. Op deze maniet creeer ik een soort portfolio wat ik goed kan gebruiken op mijn 18e; als ik ECHT kan beginnen. Wat heel, stom, vervelend en (***) is; ik kan ff niets publiceren. Ik internet nu via een laptop met een 56.6k modem, eerst had ik ISDN maar het kabelbedrijf schiet maar niet op! Op deze laptop kan ik geen publiceer programma installeren want daar is deze laptop tegen beveiligd tegen dat installeren. Ik heb een vriend gevraagd of hij het ff kan uploaden zodat jullie kunnen kijken, maar dat schiet niet echt op. Misschien kan ik vrijdag op school nog wel publiceren. Ik kan er alleen nog niet tegen dat iemand dik € 400,- verdient aan een website die je in 5 minuten in frontpage hebt gebouwd! En http://www.buy-a-site.nl vraagt € 1000,- voor het bouwen van een flashwebsite! Ik snap niet dat ondernemers zo'n aanbod aannemen! Jullie wel dan? Ik bedoel dat kan je beter ff met toeter84 bellen/mailen want ze is veel goedkoper en beter! Ik vind dat eigenlijk wel ff gezegd mag worden dat het KEI stoer is dat heidi (toeter84) haar eigen webdesignbedrijfje heeft. Zij is op haar 16e begonnen meen ik. Maar waarom zou ik dat dan niet kunnen? Ik begrijp dat jullie dat niet kunnen beoordelen zonder dat jullie website's van mij zien maar daarvoor hij ik jullie nog even in spanning! Wat betreft schoolwerk; heidi, jij kan het toch ook combineren? Ja, ik heb die pop-up gezien waarin je vertelt over tentamens ofzo, maar daar brengt de ondernemer toch wel begrip voor op? Hij betaalt immers een heeeel laag bedrag! Ik bou nu trouwens al in mijn vrije-tijd websites dus die websites die ik nu in mijn vrije-tijd bouw, kan ik dan bouwen voor de ondernemer! Toch? Tenslotte wil ik ff zeggen dat ik van jullie reacties veel leer, dat het minder gemakkelijk is dan ik dacht! Thax voor de reacties dus! Enne heb nog ff geduld op de voorbeeldjes! Groetjes, Peter
Link naar reactie
[quote:b7545313cf]Ik kan er alleen nog niet tegen dat iemand dik € 400,- verdient aan een website die je in 5 minuten in frontpage hebt gebouwd! En http://www.buy-a-site.nl vraagt € 1000,- voor het bouwen van een flashwebsite! Ik snap niet dat ondernemers zo'n aanbod aannemen! Jullie wel dan? Ik bedoel dat kan je beter ff met toeter84 bellen/mailen want ze is veel goedkoper en beter![/quote:b7545313cf]Euhhh, heidi doet niet aan Flash volgens mij... [quote:b7545313cf]Wat betreft schoolwerk; heidi, jij kan het toch ook combineren? Ja, ik heb die pop-up gezien waarin je vertelt over tentamens ofzo, maar daar brengt de ondernemer toch wel begrip voor op?[/quote:b7545313cf]Nee, natuurlijk niet, jij kan toch ook geen begrip opbrengen voor een bakker zonder brood, omdat ie een cursus moet volgen? Mail mij anders je voorbeeld, dan zet ik die voor je online. Ik vind een topic waarin iemand om dit soort advies vraag zonder voorbeelden compleet nutteloos...
Link naar reactie
Bill, je bent een goeie moderator maar ik verstuur liever niet mijn websites naar jou toe. Het geeft me niet zo'n veilig idee. Ik snap dat deze discussie behoorlijk nutteloos is zonder dat jullie weten wat ik eigenlijk kan! Maar ik doe mijn best om zo snel mogelijk vanalles online te krijgen. Peter
Link naar reactie
[quote:52abec0d09]Bill, je bent een goeie moderator[/quote:52abec0d09]Genoteerd! :wink: [quote:52abec0d09]maar ik verstuur liever niet mijn websites naar jou toe. Het geeft me niet zo'n veilig idee.[/quote:52abec0d09]Als ze online staan kan iedereen ook alles jatten, dus daar is geen verschil toch?
Link naar reactie
Ik heb zelden berichten gezien van een veertienjarige met een dergelijk hoog niveau qua taalgebruik. Daarvoor mijn complimenten Peter, dat belooft veel. Wat het uploaden betreft; Bij de meeste providers heb je helemaal geen ftp-programma nodig, gewoon even het adres vragen en alles kan via je browser (zels via een antieke laptop). :smile: Bij Planet is het bijvoorbeeld ftp://gebruikersnaam@home.planet.nl/ Krijgen we nu toch iets te zien?
Link naar reactie
Nou Bill daar heb ik nog nooit van gehoord! Hoe kan dat dan?!? Enne ff een reactie op 'Ton nl' ik zit bij hccnet en hccent heeft/had ook zoiets. Ik heb op die manier weleens iets gepubliceerd maar ik kan hem nu niet bereiekn. Ik meen dat ik toen ingetypt heb ftp://home.hccnet.nl/gebruikersnaam. Weet iemand anders hier misschien een oplossing voor?
Link naar reactie
swf'jes zijn heel makkelijk te rippen hoor, neem maar een download app en voer de url in, hoppa, hij staat zo op je harde schijf. het kraken van een swf is inderdaad wat moeilijker, maar ik heb gehoord dat daar ook tools voor zijn. maar wat heb je eraan? ik zeg je al vast, wil je webdesigner worden, leer dan wel met ftp enzo omgaan, aangezien je voor je klanten ook dingen zult moeten uploaden en dat moet óók via ftp...ftp via IE wil soms nog wel eens vastlopen enzo. en weet ook wat je de klanten moet zeggen als zij problemen hebben, en wat doe je als je zelf problemen hebt met de hoster of met een site?
Link naar reactie
[quote:102c910614] Peter: Wat betreft schoolwerk; heidi, jij kan het toch ook combineren? Ja, ik heb die pop-up gezien waarin je vertelt over tentamens ofzo, maar daar brengt de ondernemer toch wel begrip voor op? Hij betaalt immers een heeeel laag bedrag! Ik bou nu trouwens al in mijn vrije-tijd websites dus die websites die ik nu in mijn vrije-tijd bouw, kan ik dan bouwen voor de ondernemer! Toch? [/quote:102c910614] Toen ik nog voor de lol websites bouwde, zat er veel minder druk achter. Denk eraan dat je gauw met een design stopt, als dat alleen maar om te testen is. Maar aan een bedrijfs page moet je doorwerken, ook al vind je na een maand dat de code bagger is of dat het design nu veel beter zou kunnen. De klant mailt, belt, en wil weten hoe het met de site staat; je kunt niet even een middagje vrij nemen als je weet dat er nog 3 dingen af moeten. Leer met deadlines te werken, want dat verlangen bedrijven wel van je. En zoals nu, dat upload probleem, zou al een groot struikelblok zijn. Als bedrijf moet je constant benaderbaar zijn etc. [quote:102c910614] Bill: Euhhh, heidi doet niet aan Flash volgens mij... Nee, natuurlijk niet, jij kan toch ook geen begrip opbrengen voor een bakker zonder brood, omdat ie een cursus moet volgen? [/quote:102c910614] Nee, ik heb nog geen héle Flash sites gemaakt, wel een Flash intro ingevoegd. Voor complete Flash sites... ik kan het wel, maar ik moet me dan weer op hele andere dingen toespitsen, me er meer in verdiepen. Ik vind wél, dat de klant daar begrip voor moet opbrengen. Scholing is belangrijk, en dit van die bakker met z'n cursus is er helemaal niet mee te vergelijken. Elke klant die nu een aanvraag bij me indient, vertel ik dat ik het druk heb met websites etc. en of hij daar begrip voor kan opbrengen. Willen ze dat niet, dan gaan ze echt wel naar iemand die het wél de volgende dag af heeft... voor een paar 1000 euro meer. [quote:102c910614]Dilbert: Even voor de duidelijkheid. Dat 'bedrijfje'van Toeter is ook geen echt bedrijfje. Ze noemt het een bedrijfje en ondertussen gaat alles geloof ik lekker zwart onderhands. [/quote:102c910614] Jeezes zeg, Dilbert, wat een k*topmerking. Doe even vriendelijk, ja? Ik noem Stylite tegenwoordig een Webdesign Bureau ipv. een Bedrijf, omdat ik zelf niet over een KvK beschik. Wanneer ik daarvoor wel het geld heb, zorg ik voor mijn eigen KvK etc. Over dat zwart werken: als je goed gelezen hebt, werk ik geenszins zwart. Ik blijf onder het bedrag dat je moet verdienen om voor belasting aangeslagen te worden, dus ik werk gewoon wit. Niet zo argwanend meteen, ik weet heus wel wat ik doe.
Link naar reactie
[quote:b8d007a1c1] Op 06-03-2002 18:56, schreef Toeter84: Ik vind wél, dat de klant daar begrip voor moet opbrengen. Scholing is belangrijk, en dit van die bakker met z'n cursus is er helemaal niet mee te vergelijken. Elke klant die nu een aanvraag bij me indient, vertel ik dat ik het druk heb met websites etc. en of hij daar begrip voor kan opbrengen. Willen ze dat niet, dan gaan ze echt wel naar iemand die het wél de volgende dag af heeft... voor een paar 1000 euro meer.[/quote:b8d007a1c1]Ik vind dat als je geen tijd hebt om een eigen bedrijf te runnen (en daar komt het in dit geval op neer), dan moet je er zo ie zo gewoon niet aan beginnen. [quote:b8d007a1c1]Ik noem Stylite tegenwoordig een Webdesign Bureau ipv. een Bedrijf, omdat ik zelf niet over een KvK beschik. Wanneer ik daarvoor wel het geld heb, zorg ik voor mijn eigen KvK etc. Over dat zwart werken: als je goed gelezen hebt, werk ik geenszins zwart. Ik blijf onder het bedrag dat je moet verdienen om voor belasting aangeslagen te worden, dus ik werk gewoon wit. Niet zo argwanend meteen, ik weet heus wel wat ik doe.[/quote:b8d007a1c1]Blijft wel staan dat je geen poot hebt om op te staan als er iets mis gaat. Ik geloof dat jij ergens hebt staan dat je pas je site krijgt als je betaald hebt, maar dat is bij wet verboden... Daarom hebben ze daar verzekeringen voor uitgevonden :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...