Ga naar inhoud

Achtergrondkleur in URL


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dat met ASP kan... met php kan het wel. Dan moet je gewoon in de url zetten: http://www.server.com/index.php?bg=000000&font=ffffff Daarna zet je in de page: <body bgcolor="#<?php echo ($bg); ?>"> <font face="Verdana" color="#<?php echo ($font); ?>">blaatje</font> Is op zich wel leuk, maar kweetniet hoe dit dus in ASP moet. 1) Ja Bill, ik weet dat ie echo korter kan, dit is ff standaard 2) Die # moet er voor omdat ik niet weet of je in zo'n variabele in de url wel een # kunt meesturen... _________________ www.[url=http://www.heidi.stylite.nl]heidi[/url].[url=http://www.stylite.nl]stylite[/url].nl If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:53eee1af6b]No Doubt[/i:53eee1af6b] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-08 21:08 ]
Link naar reactie
[quote:7407671af4] Op 08-02-2002 21:22, schreef .:TCN:.: Nou hoe doe ik het dan met mijn eigen pagina's? Waar haal ik zo'n scriptje? [/quote:7407671af4] Dat weet ik niet, want ik kan geen javascript... tenminste, niet erg supergoed... ik weet niet of je document.write (dat is 'echo' in Javascript meende ik) overal tussendoor mag aanroepen. Ten tweede weet ik niet of je achter html zomaar ?blaat=blaat mag zetten...
Link naar reactie
Document.write kun je alleen maar tijdens de opbouw van je pagina gebruiken. Op het moment dat de html-pagina 'af' is, werkt 't niet meer. Maar tussen je html-code door is geen probleem. Verder zijn url's met parameters gewoon geldig. Met location.href kun je in Javascript geloof ik de url-opvragen en er zijn stringfuncties die dan alles achter het ? kunnen uitlezen. Volgens mij is er nog niet zolang geleden een topic hierover geweest.
Link naar reactie
Het is mogelijk om met ASP op te geven welke achtergrondkleur je wilt krijgen op de pagina die volgt, door in de link iets achter de vraagteken op te geven. Even een klein voorbeeldje: De volgende pagina heb ik kleur_kies.asp genoemd: [code:1:652c6dfd53] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Kleur kiezen</title> </head> <body bgcolor="#FFFFFF"> <a href="kleur_show.asp?kleur=FF0000">Rood</a> <br> <a href="kleur_show.asp?kleur=00FF00">Groen</a> </body> </html> [/code:1:652c6dfd53] De pagina waarheen wordt verwezen heet dus 'kleur_show.asp' en ziet er zo uit: [code:1:652c6dfd53] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Kleur kiezen</title> <% kleur= Request.QueryString("kleur") %> </head> <body bgcolor="#<%=kleur%>"> <a href="kleur_kies.asp">Terug</a> </body> </html> [/code:1:652c6dfd53] Misschien dat dit het een en ander verduidelijkt. Veel succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...