anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Hoe verander ik de achtergrond kleur van een pagina op mijn server door in de url op te geven welk kleur? zoals als het adres http://sts.dynu.com:1502/music/reviews/index.asp is, met een blauwe kleur, dat ik dat auto laat veranderen in de url, zoals bv. index.asp?bgcolor=#fffff Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Ik weet niet of dat met ASP kan... met php kan het wel. Dan moet je gewoon in de url zetten: http://www.server.com/index.php?bg=000000&font=ffffff Daarna zet je in de page: <body bgcolor="#<?php echo ($bg); ?>"> <font face="Verdana" color="#<?php echo ($font); ?>">blaatje</font> Is op zich wel leuk, maar kweetniet hoe dit dus in ASP moet. 1) Ja Bill, ik weet dat ie echo korter kan, dit is ff standaard 2) Die # moet er voor omdat ik niet weet of je in zo'n variabele in de url wel een # kunt meesturen... _________________ www.[url=http://www.heidi.stylite.nl]heidi[/url].[url=http://www.stylite.nl]stylite[/url].nl If I keep it up, I'm gonna make it - I'm so very close can't you see - [i:53eee1af6b]No Doubt[/i:53eee1af6b] [ Dit Bericht is bewerkt door: Toeter84 op 2002-02-08 21:08 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Och aan die .asp is niets speciaals, gewoon igv ik het nodig heb, ik wel het wel doen met de extensie.htm Maar hoe doe ik dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Nou, met html is het niet te bereiken neem ik aan, aangezien je in html geen variabelen kunt definiëren... Misschien met Javascript, maar dat betwijfel ik...hoewel Nedstat het geloof ik wel doet in z'n tellerscript. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Nou hoe doe ik het dan met mijn eigen pagina's? Waar haal ik zo'n scriptje? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Je kunt 't met Javascript ook doen en dan met document.write-statements werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 [quote:7407671af4] Op 08-02-2002 21:22, schreef .:TCN:.: Nou hoe doe ik het dan met mijn eigen pagina's? Waar haal ik zo'n scriptje? [/quote:7407671af4] Dat weet ik niet, want ik kan geen javascript... tenminste, niet erg supergoed... ik weet niet of je document.write (dat is 'echo' in Javascript meende ik) overal tussendoor mag aanroepen. Ten tweede weet ik niet of je achter html zomaar ?blaat=blaat mag zetten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Document.write kun je alleen maar tijdens de opbouw van je pagina gebruiken. Op het moment dat de html-pagina 'af' is, werkt 't niet meer. Maar tussen je html-code door is geen probleem. Verder zijn url's met parameters gewoon geldig. Met location.href kun je in Javascript geloof ik de url-opvragen en er zijn stringfuncties die dan alles achter het ? kunnen uitlezen. Volgens mij is er nog niet zolang geleden een topic hierover geweest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 [quote:915485332c] Op 08-02-2002 22:08, schreef Bigfoot: [..][/quote:915485332c] Ha, Bigfoot helpt ons uit de brand :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Op andere fora hou ik me vooral bezig met ouwehoeren, maar af en toe doe ik ook wel eens wat nuttigs. Niet teveel hoor... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 [quote:dcbef2b893] Op 08-02-2002 22:25, schreef Bigfoot: Op andere fora hou ik me vooral bezig met ouwehoeren, maar af en toe doe ik ook wel eens wat nuttigs. Niet teveel hoor... :wink: [/quote:dcbef2b893] Gelukkig maar, straks gaat men nog dat dit een computerforum is... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Straks gaat men nog wat? :razz: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 a: vergeten b: denken c: serieus posten om- d: naar SurfDude luisteren en niet geloven Maak uw keuze:_ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2002 Het is mogelijk om met ASP op te geven welke achtergrondkleur je wilt krijgen op de pagina die volgt, door in de link iets achter de vraagteken op te geven. Even een klein voorbeeldje: De volgende pagina heb ik kleur_kies.asp genoemd: [code:1:652c6dfd53] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Kleur kiezen</title> </head> <body bgcolor="#FFFFFF"> <a href="kleur_show.asp?kleur=FF0000">Rood</a> <br> <a href="kleur_show.asp?kleur=00FF00">Groen</a> </body> </html> [/code:1:652c6dfd53] De pagina waarheen wordt verwezen heet dus 'kleur_show.asp' en ziet er zo uit: [code:1:652c6dfd53] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Kleur kiezen</title> <% kleur= Request.QueryString("kleur") %> </head> <body bgcolor="#<%=kleur%>"> <a href="kleur_kies.asp">Terug</a> </body> </html> [/code:1:652c6dfd53] Misschien dat dit het een en ander verduidelijkt. Veel succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 Kun je even zeggen wat je server ondersteunt en welke talen jij kent, topicstarter? Dat zou ons een stuk helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 Dus als ik de code uit kleur_show.asp kopieer naar eender welk doc. en achter de link ?color=#ffffff ofziets word de achtergrond wit? Ok thx, ga ik direct ff uitesten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 Hmmm ik heb het getest en het werkt niet! :sad: De kleur zou moeten in de url moeten kunnen verandert worden, en niet via een extern bestand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 Je moet niet #FFFFFF als kleur meegeven, maar FFFFFF (dus zonder # ervoor). [edit]En het is geen color=... maar kleur=...[/edit] _________________ Wiep Corbier: Ik heb even gechecked wat je zei Bill en je hebt gelijk (en maak hier a.u.b. geen sig van!). [ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-02-09 11:53 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 Weet ik, probeer ik, maar het lukt niet, ik krijg gewoon een groene achtergrond! Met of zonder kleur info in de url. De kleur moet wel blauw blijven als er geen kleur gedefineerd is in de url! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2002 [quote:fffcedde40] Op 09-02-2002 12:09, schreef .:TCN:.: Weet ik, probeer ik, maar het lukt niet, ik krijg gewoon een groene achtergrond! Met of zonder kleur info in de url. De kleur moet wel blauw blijven als er geen kleur gedefineerd is in de url! [/quote:fffcedde40]Laat je code eens zien dan? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen