Ga naar inhoud

thumbnails


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:4ccbf86417] Op 25-01-2002 17:25, schreef salty sailor: Domme vraag, vind ik zelf, maar hoe maak je eigenlijk thumbnails, van die plaatjes die zich groter blazen als je ze aanklikt? Ik heb Photoshop en Photo Editor van MS, maar zie daarin die mogelijkheid niet. Is er misschien een apart progje voor? [/quote:4ccbf86417] in photoshop6 is daar een mogelijkheid voor! >>file >>automate >>webfotogallery moet je eens zien wat er gebeurt:D
Link naar reactie
salty sailor: niet zo onzeker joh! elke vraag wordt beantwoord hoor... :smile: als je nu gewoon met Photoshop het plaatje verkleint (Image Resize geloof ik) en dan save for web doet... ...je kunt er zelfs een 'action' van maken (een macro) en die dan automatisch laten uitvoeren op alle plaatjes, als ze in dezelfde map staan.
Link naar reactie
Dank voor de reacties. Het antwoord van Chiquita was wat ik zocht, denk ik. Op de PC werkte het in elk geval. Ik ga de komende week eens kijken of het ook op het Internet werkt als ik het heb opgenomen in mijn website i.o. Het antwoord van Toeter gaat m.i. niet over thumbnails maar over veranderen van het formaat van de pictures. Daar zat mijn probleem dus niet. Nogmaals, iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.
Link naar reactie
[quote:01c8a2a1a2] Op 27-01-2002 20:10, schreef salty sailor: Het antwoord van Toeter gaat m.i. niet over thumbnails maar over veranderen van het formaat van de pictures. Daar zat mijn probleem dus niet. [/quote:01c8a2a1a2] Thumbnails zijn verkleinde plaatjes! En of je het nou met de hand (=mijn manier) doet of via een kant-en-klare fotogallery plugin (=Chiquita's manier) het blijft het zelfde...
Link naar reactie
[quote:a848e39ad5] Op 28-01-2002 18:36, schreef Toeter84: Als je weinig kennis van HTML hebt is Chiquita's manier inderdaad voor jou het handigste. Voor jou is het genoeg om het nu op die manier te doen, dan hoef je zo weinig mogelijk te leren en staat het er allemaal kant en klaar. [/quote:a848e39ad5] en dat, Toeter84 was waar ik vanuit was gegaan. >> het is nl. niet percé mijn manier...
Link naar reactie
Beste mensen, helaas werkt de oplossing van Chiquita niet binnen een website die niet speciaal voor dat doel (plaatjes kijken) is gemaakt. Photoshop maakt een heel woud van bestanden aan, die in hun context moeten worden geplaatst en waarvan het index-bestand er een is. Misschien moet ik toch naar de anchor-manier van Toeter? Ik stel mij voor dat ik een klein plaatje ergens op een webpagina opneem (om het laden in eerste instantie niet te traag te maken) en dat de kijker door op dat plaatje te klikken een plaat van zeg 15x10 cm kan ophalen. Ik heb geprobeerd dat te doen door een hyperlink te maken van het kleine plaatje naar de grote, maar dat lukt niet. Het kleine plaatje start dan steeds de Photo Editor van MS op en laat daarin de grote plaat zien. Dat is niet de bedoeling. Ik loop dan trouwens nog tegen een ander probleem aan, nl. dat je dan niet terug kan naar de oorpronkelijke pagina (die met dat kleine plaatje). Kortom, problemen zat. Zaterdag wil ik de lucht in met deze site (heeft niets met Alex en Maxima te maken, maar ook ik vind de combinatie van cijfers wel aardig). Voor die tijd ben ik nog even terughoudend. Of ik dit probleem dan opgelost heb of niet, maakt voor de lancering niet uit. Dus we kunnen ook even wachten tot zaterdag, als jullie zouden willen zien wat ik bedoel. Jullie zouden ook, als dat niet te moeilijk is, kunnen aangeven hoe zo'n anchor in html moet worden geplaatst. Wie weet ben ik toch zo dom nog niet. :->)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...