anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Delen Geplaatst: 25 januari 2002 Domme vraag, vind ik zelf, maar hoe maak je eigenlijk thumbnails, van die plaatjes die zich groter blazen als je ze aanklikt? Ik heb Photoshop en Photo Editor van MS, maar zie daarin die mogelijkheid niet. Is er misschien een apart progje voor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2002 [quote:4ccbf86417] Op 25-01-2002 17:25, schreef salty sailor: Domme vraag, vind ik zelf, maar hoe maak je eigenlijk thumbnails, van die plaatjes die zich groter blazen als je ze aanklikt? Ik heb Photoshop en Photo Editor van MS, maar zie daarin die mogelijkheid niet. Is er misschien een apart progje voor? [/quote:4ccbf86417] in photoshop6 is daar een mogelijkheid voor! >>file >>automate >>webfotogallery moet je eens zien wat er gebeurt:D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2002 Er zijn ook phpscripts die thumbnails maken en die in een foto-gallery plaatsen. (http://www.hotscripts.com) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2002 Again: Geen enkele vraag is dom. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2002 salty sailor: niet zo onzeker joh! elke vraag wordt beantwoord hoor... :smile: als je nu gewoon met Photoshop het plaatje verkleint (Image Resize geloof ik) en dan save for web doet... ...je kunt er zelfs een 'action' van maken (een macro) en die dan automatisch laten uitvoeren op alle plaatjes, als ze in dezelfde map staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2002 Dank voor de reacties. Het antwoord van Chiquita was wat ik zocht, denk ik. Op de PC werkte het in elk geval. Ik ga de komende week eens kijken of het ook op het Internet werkt als ik het heb opgenomen in mijn website i.o. Het antwoord van Toeter gaat m.i. niet over thumbnails maar over veranderen van het formaat van de pictures. Daar zat mijn probleem dus niet. Nogmaals, iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2002 [quote:01c8a2a1a2] Op 27-01-2002 20:10, schreef salty sailor: Het antwoord van Toeter gaat m.i. niet over thumbnails maar over veranderen van het formaat van de pictures. Daar zat mijn probleem dus niet. [/quote:01c8a2a1a2] Thumbnails zijn verkleinde plaatjes! En of je het nou met de hand (=mijn manier) doet of via een kant-en-klare fotogallery plugin (=Chiquita's manier) het blijft het zelfde... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Beste Toeter, volgens mij kun je op jouw manier niet binnen een website door met de muis over de afbeelding te gaan een grotere afbeelding ophalen. En daar ging mijn vraag over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Toeter heeft gelijk. :wink: Het feit dat als je een thumbnail aanklikt en dat er dan een grotere weergave komt is iets wat je met een Anchor in HTML aangeeft. Veel succes met je site. :smile: Grtz Grimmie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Handig programmatje daarvoor is Easy Thumbnails (even zoeken op Tucows) Kun je van een hele directory in een keer thumbnails maken.(Freeware) Verder daar een anchor van maken met een verwijzing naar de grote plaat zoals hierboven ook al is genoemd. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Beste mensen, ik ben geen deskundige op HTML-gebied. Heb dus een beetje begrip voor mijn domme opmerkingen. Zoals nu ook weer: wat is een anchor in de ICT-wereld? Mijn salty definitie zal wel niet van toepassing zijn. Ik gebruik Frontpage 5.0. Kan ik ze daarmee WYSIWYG maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Beste mensen, ik ben geen deskundige op HTML-gebied. Heb dus een beetje begrip voor mijn domme opmerkingen. Zoals nu ook weer: wat is een anchor in de ICT-wereld? Mijn salty definitie zal wel niet van toepassing zijn. Ik gebruik Frontpage 5.0. Kan ik ze daarmee WYSIWYG maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 [quote:7711a8ec0b] Op 28-01-2002 17:28, schreef salty sailor: Beste mensen, ik ben geen deskundige op HTML-gebied. Heb dus een beetje begrip voor mijn domme opmerkingen. [/quote:7711a8ec0b] Zoals al werd gezegd: geen enkele vraag is dom. Dit is immers een soort 'vraag forum'. :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Als je weinig kennis van HTML hebt is Chiquita's manier inderdaad voor jou het handigste. Voor jou is het genoeg om het nu op die manier te doen, dan hoef je zo weinig mogelijk te leren en staat het er allemaal kant en klaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:a848e39ad5] Op 28-01-2002 18:36, schreef Toeter84: Als je weinig kennis van HTML hebt is Chiquita's manier inderdaad voor jou het handigste. Voor jou is het genoeg om het nu op die manier te doen, dan hoef je zo weinig mogelijk te leren en staat het er allemaal kant en klaar. [/quote:a848e39ad5] en dat, Toeter84 was waar ik vanuit was gegaan. >> het is nl. niet percé mijn manier... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Beste mensen, helaas werkt de oplossing van Chiquita niet binnen een website die niet speciaal voor dat doel (plaatjes kijken) is gemaakt. Photoshop maakt een heel woud van bestanden aan, die in hun context moeten worden geplaatst en waarvan het index-bestand er een is. Misschien moet ik toch naar de anchor-manier van Toeter? Ik stel mij voor dat ik een klein plaatje ergens op een webpagina opneem (om het laden in eerste instantie niet te traag te maken) en dat de kijker door op dat plaatje te klikken een plaat van zeg 15x10 cm kan ophalen. Ik heb geprobeerd dat te doen door een hyperlink te maken van het kleine plaatje naar de grote, maar dat lukt niet. Het kleine plaatje start dan steeds de Photo Editor van MS op en laat daarin de grote plaat zien. Dat is niet de bedoeling. Ik loop dan trouwens nog tegen een ander probleem aan, nl. dat je dan niet terug kan naar de oorpronkelijke pagina (die met dat kleine plaatje). Kortom, problemen zat. Zaterdag wil ik de lucht in met deze site (heeft niets met Alex en Maxima te maken, maar ook ik vind de combinatie van cijfers wel aardig). Voor die tijd ben ik nog even terughoudend. Of ik dit probleem dan opgelost heb of niet, maakt voor de lancering niet uit. Dus we kunnen ook even wachten tot zaterdag, als jullie zouden willen zien wat ik bedoel. Jullie zouden ook, als dat niet te moeilijk is, kunnen aangeven hoe zo'n anchor in html moet worden geplaatst. Wie weet ben ik toch zo dom nog niet. :->) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen