Ga naar inhoud

Tabellen vraag


Aanbevolen berichten

Hallo, ik had ff een vraagje. Ik heb al een stuk of 9 sites maar die heb ik allemaal met frames gemaakt. Ik wil nu ook eens een site maken met tabellen maar het lijkt mij als je iets veranderd in een pagina je alle pagina's moet doen of kan je een link in een tabel ook laten openen in een andere tabel ? Ik denk bij tabellen aan allemaal verschillende pagina's. Hoe moet ik dat doen ? Ik werk met dreamweaver. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Alvast bedankt. Groetjes van Sandy..
Link naar reactie
Dank je voor je reactie maar ik weet wel wat een tabel is maar niet hoe je ermee moet werken ! Die links die jij gegeven had die had ik toevallig ook net bekeken. Maar ik kom er nog niet uit. Maar als een pagina helemaal uit tabellen bestaat dan moet je toch voor elk onderwerp een aparte pagina maken. Ik weet niet anders hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel. Laat anders maar. Iniedergeval bedankt... Groetjes...
Link naar reactie
[quote:c1f028b968] Op 09-04-2002 12:37 schreef Sandy1971: [..] of kan je een link in een tabel ook laten openen in een andere tabel ? Ik denk bij tabellen aan allemaal verschillende pagina's. [..][/quote:c1f028b968]Dit duidt toch echt erop dat je niet weet wat een tabel is. Een tabel gebruik je om data koloms/rij gewijs weer te geven. Dat heeft helemaal niets te maken met meerdere pagina's etc.
Link naar reactie
http://www.web-z.nl/ ff een voorbeeld, deze bestaat helemaal uit tabellen elke keer als je op een link klikt laadt ie een nieuwe pagina. Dan moet je toch al die pagina's apart maken en als je wat wilt veranderen moet je dat op alle pagina's doen of kan dat anders ? Ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel ? Anders weet ik het ook niet meer !
Link naar reactie
[quote:cc40f245b3] Op 09-04-2002 13:19 schreef Sandy1971: server-side scripttaal, hoe doe je dat ? Of heb je er ergens een tutorial over ? Als het te ingewikkeld is om uit te leggen dan hou ik het gewoon maar bij frames denk ! [/quote:cc40f245b3]Er zijn vele server-side scripttalen en je kan niet echt 123 uitleggen hoe het allemaal werkt. Aks ik jou was zou ik het bij de frames houden.
Link naar reactie
Het ligt een beetje aan de paginaopbouw, maar je kunt hele stukken script in een .txt bestand zetten. Met een javascript aanroep laadt je het txt bestand (dat met document.write) begint en de HTML wordt geschreven. Ik gebruik het zelf vrij vaak vaak voor menu's, kop- en voetteksten. De wisselende informatie gaat dan als vaste HTML. Het handige is dat je alleen in de txt bestanden iets hoeft te wijzigen en het geldt automatisch in de andere pagina's Olaf
Link naar reactie
Wat Bill stelt klopt wel maar het is een afweging die je zelf maakt. Maar nu de tutorial: Verwijder de gewenste HTML code en zet het in een leeg bestand. Verwijder alle returns zodat de tags tegen elkaar aan staan. Start de code met: -document.write('- en eindig de code met -')- (zonder - teken). Sla het bestand op als iets.txt. Zet de volgende regel op de leeggekomen plaats in het originele bestand: <script language="javascript" type="text/javascript" src="iets.txt"></script> Klaar !! Dit kun je op meerdere plaatsen herhalen. Meerder txt bestanden zijn ook mogelijk. Je komt alleen in de problemen bij ingebakken javascripts. Zoekmachines gaan nu dus niet door je site heen. Om dit toch te laten gebeuren moet je index.html wel compleet houden. Olaf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...