Ga naar inhoud

outlook mapinstelling?


anoniem

Aanbevolen berichten

Onder een map in outlook (2003) heb ik een extra map gemaakt "verzonden items" speciaal behorende bij de items van de bovenliggende map. Hierin plaats ik verzonden mails die bij deze map horen. In deze toegevoegde map verzonden items wil ik alle mails hebben met de naam aan wie de mail is verzonden. Dus niet mijn eigen emailnaam. Het lukt me niet om de instelling te vinden om dit voor elkaar te krijgen. Op een andere laptop , ook met Vista en outlook 2003, heb ik de officiele map "verzonden items" gekopieerd onder een andere map. Op die laptop wordt wel de "aan" emaladres vermeld. Waarom het op de ene laptop wel werkt en op de andere niet, is mij een raadsel. Alle instellingen vergeleken, maar ik kom er niet uit. Wie weet raad?
Link naar reactie
Je bent niet echt helder. Wil je in die map alleen de mail hebben die je aan één bepaalde geadresseerde stuurt of aan meerdere. Indien het eerste, dan kan je dat oplossen met een z.g. 'regel'. En de kolommen die je al of niet ziet in deze map kan je regelen door met de rechtermuisknop op de veldnamenrij te klikken en in het snelmenu te klikken op 'Veldkiezer'
Link naar reactie
Beste Teun, Bedankt voor je reactie. Excuus dat het niet voldoende duidelijk was. Van diverse uitgaande mails die ik heb verzonden en dus in de map verzonden items staan, wil ik verplaatsen naar een eigen gemaakte map verzonden items, hangende onder een bepaalde map. Zodra ik de mail verplaats naar die bewuste map, dan staat als emailadres het adres van mezelf als verzender. Dat betekent dat alle mails zichtbaar zijn met mijn eigen naam en niet van diegene aan wie ik het heb verzonden. Wat ik wil is dat ik de naam (c.q. emailadres) zie aan wie ik het bewuste mail heb verzonden. Omdat het niet lukt, heb ik de door outlook zelf aangemaakt map "verzonden items" gekopieerd en geplaatst onder een andere map. Het vreemde is dat dit wel goed gaat op de ene laptop met vista, maar niet op een andere laptop met vista. ik heb via opties alle mogelijke instellingen vergeleken en alles staat hetzelfde. Ik hoop dat het nu duidelijker is,
Link naar reactie
Hoi, Ja, duidelijk. Je kunt de weergave (lay out) van het betreffende postvak zelf aanpassen. Als je op de map klikt zie je in de weergave bovenaan de veldnamen staan Voor een Postvan IN zijn dat standaard in elk geval de veldnamen: Van Onderwerp Ontvangen Grootte ... etc En voor verzonden items: Aan Onderwerp Verzonden Grootte ... etc. De veldnamen die je wilt zien kan je zelf aanpassen: Klik met de rechtermuisknop op die veldnamenrij, zoals zojuist aangegeven, en je krijgt een menu te zien, waarin o.a. staat: 'Veldkiezer' Als je daarop klikt, krijg je een overzicht met veldnamen en kunt - bijvoorbeeld - het veld [b:6c1029bd17]Aan [/b:6c1029bd17]vanuit de veldkiezer naar de veldnamenrij slepen. Je kunt ook veldnamen uit de veldnamenrij verwijderen door op zo'n naam te gaan staan en iets naar boven te slepen. Je krijgt dan een kruis te zien en zodra je de muis loslaat is die 'kolom' uit je overzicht verdwenen.
Link naar reactie
Teun, Zover was ik ook reeds geweest. Ik had veld "aan" hieraan toegevoegd. Deze staat er ook bij, helaas leidt dit niet tot resultaat. Als ik nu een item vanuit de officiele verzonden items map verplaats naar de bewuste map, dan komt er toch weer de naam van de afzender in beeld. (ik zelf dus) Als ik vervolegns diezelfde mail weer teruplaats in de originele map verzonden items, zie ik wel weer de naam aan wie de mail is verzonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...