anoniem Geplaatst: 31 augustus 2011 Delen Geplaatst: 31 augustus 2011 Sinds afgelopen weekend ben ik van provider (van ADSL naar kabel) veranderd. Ik probeer nu in thunderbird mijn nieuwe account aan te maken. Ik gaan naar EXTRA-Account instellingen en ga via account acties naar nieuwe account maken. Ik vul mijn naam, emailadres en wachtwoord in en klik op doorgaan. De account instellingen worden nu getest en ik krijg een scherm met een overzicht van de gevonden instellingen, popserver en smtp server zijn beiden correct, gebruikersnaam ook, dus de volgende stap is account aanmaken. Ik krijg dan de melding dat er geen versleuteling gebruikt wordt en vink aan dat ik de risico's begrijp en wil doorgaan. Vervolgens krijg ik een foutmelding "Inkomende server bestaat al" en kan ik nog naar handmatige configuratie. In dat scherm staat alles goed, ook de poortnummers. Kortom, ik kan mijn account niet aanmaken. De gebruikte gegevens (gebruikersnaam/wachtwoord/servers) zijn goed, in mailwasher werkt het allemaal wel en kan ik de post wel ophalen/verzenden. Ook inloggen op webmail werkt met de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie, dus die is in orde. Overigens gaat verzenden via de SMTP account van de nieuwe provider wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2011 Ik heb inmiddels een work-around gevonden door de account (van kabel leverancier Caiway), te koppelen aan mijn Gmail. Die haalt nu keurig de caiway-mail op en via Gmail is het dan binnen te halen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen