Ga naar inhoud

klembord legen openbare computer


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, regelmatig werk ik achter een openbare computer, en dan is het handig daarna het klembord leeg te maken, tenminste tot nu toe selecteer ik dan een onbelangrijk woord, en copieer dat op het klembord, maar is het veilig? ik las op allerlei forums dat het klembord leegt als je de toepassing sluit, maar dat klopt niet, ik probeer het nu nog uit, ik weet dus niet wat voor besturingsysteem ze hier op de bieb hebben, ik krijg ook geen normaal menu als ik op start klik, dus ik weet ook niet hoe ik daar achter moet komen, groeten&dank,
Link naar reactie
een echt antwoord op je vraag heb ik niet, maar wil wel melden: klembord is een windowstoepassing. klembord is dus niet automatisch leeg als je de toepassing sluit, maar pas als je windows afsluit. hoe openbare pcs werken valt niet in het algemeen te zeggen, want doorgaans zijn ze zo ingericht dat gebruikers er niets principieels aan kunnen veranderen. soms moet je ook een afmelding doen, waarna (en dat zou m.i. een goede zaak zijn) alle ingevoerde data gewist wordt. heb je alleen een werkstation (toetsenbord-muis-monitor) dan zul je weinig tot niets zelf kunnen aanpassen. staat er een pc naast dan kan je die afsluiten om zeker te zijn van een leeg klembord. het inlezen van een onbeduidend woord als laatste veiligheid zoals jijdoet is inderdaad het minste wat je kan, en dus zou moeten doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...