Ga naar inhoud

Computer reboot spontaan zonder aanwijzing


Aanbevolen berichten

Dank voor antwoorden. f.j.stols: ik zal de HJlog plaatsen en ondertussen vandaag de MBAM runnen. Tirm: MOBO is tamelijk nieuw, schat 2 jaar oud. De computer is absoluut niet in staat zware spelletjes re runnen (een van de klachten van mijn zoon). Er zit een oude processor in (van het vorige MOBO schat 5 jaar oud) en ook een videokaart ontbreekt, ik maak gebruik van de geïntegreerde video op het MOBO. perloc
Link naar reactie
De standaard instelling is dat bij het verschijnen van een bsod, de pc direct opnieuw opstart. Zo krijg je het scherm niet eens te zien en lijkt het of de pc alleen maar opnieuw opstart zonder een duidelijke reden. Om te controleren of die instelling nog aan staat, doe je het volgende: - Op het bureaublad staat een icoontje "Deze Computer" klik daar op met de rechter muisknop en kies voor "Eigenschappen" - Klik op het tabblad "Geavanceerd" - Daar zie je 3 knoppen Instellingen, kies de laatste, in het kader "Opstart- en herstelinstellingen" - Als het goed is zie je nu iets onder de helft van het venster, onder het kopje Systeemfouten, 2 keuze vakjes staan. - De optie "De computer automatisch opnieuw opstarten" moet dus uit gevinkt worden. Als die optie uit staat en je krijgt nog een keer een bsod, dan krijg je die tenminste te zien en kun je via de genoemde foutcode verder gaan zoeken naar een oplossing.
Link naar reactie
[quote:8e4d356d7a="perloc"]Wat zou behalve een virus nog meer de oorzaak kunnen zijn?perloc[/quote:8e4d356d7a]hardwarefout, softwarefout,geheugenfout, ... En daarom hebben we dus die foutmelding nodig, die kan ons op weg zetten naar de oorzaak Het is vooral dit cijfer dat iets kan vertellen (00000....), maar een volledig screenshot (camerafoto) ervan is soms ook handig. [img:8e4d356d7a]http://i52.tinypic.com/118nk48.jpg[/img:8e4d356d7a]
Link naar reactie
Dank voor antwoord Passer, maar ik wacht even het resultaat van het oordeel over al of niet (meer) besmetting van de computer af in "beveiliging". Zie tevens mijn laatste bovenstaande antwoord af over dat blauwe scherm. Het is de desktop van mijn zoon en ik heb zelf de spontane reboot niet gezien. MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...