Ga naar inhoud

pdf printer


Aanbevolen berichten

Ik gebruikte ooit een progje waarmee ik vanuit Word een pdf file kon printen. Ik ben het kwijt geraakt en nu heb ik dus de volgende situatie; Ik gebruik nu Win2pdf en ik had een wordfile dat ik heb omgezet in pdf en dat was 1,5Mb groot. Nu heb ik de tekst in Word met twee zinnen aangepast en het document met Win2pdf omgezet en die twee zinnen van ongeveer 8 woorden elk hebben het document nu vergroot van 1,5 naar 5,3Mb. Kortom de pfd file is groter dan het origineel. Dat kan niet de bedoeling zijn. De vraag is daarom ook weet iemand een progje wat Word files in een zo klein mogelijke pfd file kan omzetten. Helaas ben ik de naam even kwijt. Graag hulp. Rob Bogers
Link naar reactie
Pdfcreator kan dit prima en heeft veel opties, ik gebruik het al bijna 10 jaar (of zo lang als het bestaat). http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ Een kaal alternatief is Cutepdf. Een groot voordeel van Pdfcreator is dat je ook gemengde pdf's kunt maken in een pdf (bijv eerst 2 paginas Word en dan 2 paginas Excel of Powerpoint). Je kunt die volgorde ook nog sorteren, je kiest nl voor wachten tijdens het printen en mocht je je vergist hebben dan schuif je die ene pagina omhoog. Ook kun je er van 2 pdf's 1 maken of juist splitsen. De grootte van de bestanden is bij mij meestal erg gering. Ik zet plaatjes /foto's in word wel altijd erin via Paste-special, en dan als Enhanced metafile of zo, niet via ctrl V want dan heb he bij een bmp bestand de grootste omvang erin geplakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...