Ga naar inhoud

Probleem met CDBurnerXP


Aanbevolen berichten

Ik kan het commando om een CD/DVD in te lezen in CDBurnerXP (CDB) niet vinden. Als ik CDB start en ik duw een CD in de lade dan leest hij die keurig in. Als ik daarmee klaar ben duw ik een ándere CD in de lade. Maar die leest hij niet. Ik moet CDB sluiten en opnieuw starten om de CD gelezen te krijgen. Het commando om een CD te lezen is niet aanwezig, althans ik kan het niet vinden. CDB werkt met "Compilations" maar daar wens ik geen gebruik van te maken. Ik kies mijn eigen weg. Zie ik iets over het hoofd? perloc
Link naar reactie
ik zie dat er als maar geen antwoord komt (daar was ik ook benieuwd naar). Maar waarom probeer je niet eens een ander brandprogramma? er zijn er genoeg die hetzelfde doen als dat van jou.Bijvoorbeeld [url=http://www.tvjoost.nl/7-x-gratis-brandprogramma-om-dvd-en-cds-te-branden] deze [/url]? En hoewel nero altijd je van het was (ik gebruik een oude versie) zijn er genoeg andere.
Link naar reactie
Sorry dat ik niet eerder antwoordde: overmacht, mijn server heeft er weer eens een dag lang uitgelegen. f.j.stols: natuurlijk kan ik een andere proberen (ik heb er al zoveel geprobeerd) maar deze bevalt me, ondanks gebrekkige presentatie en verdere werking toch wel aardig. En het probleem is niet onoverkomelijk. Tirm: Op F5 "kloppen", zoals je dat uitdrukte, geeft geen soelaas. Het lichtje van de drive knippert even maar daar blijft het bij. perloc
Link naar reactie
Nou. met de warmte valt het nogal mee op dit moment: het is hartje "winter" hier. 'sNachts kan het wel eens tot 18 graden zakken (buiten), maar overdag komt het niet boven de 30 graden meer uit en meestal rond de 25. Dus wees niet bezorgd! Dank voor het aanbod. Ik heb een CD met Nero (6.0?) gehad maar kan die nergens meer vinden. Gekregen bij de aankoop van een DVD drive. Hoe stel je je dat voor, mij aan Nero helpen? Uploaden? Niet te doen voor mij, de download, daar is mijn server (als die het doet) véél te traag voor. Dank voor het aanbod, maar voorlopig doe ik het nog met CDBurnerXP. MVG perloc
Link naar reactie
Je zou die Fixit misschien kunnen doen zoals hier http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58313 Ik zie veel zaken m.b.t upper en lower filters http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=56044 (eerst Fix it proberen) http://www.royduineveld.nl/2009/05/cd-dvd-magic/ (deze heeft vaak succes) Of een firmware-update zoals hier http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58479 Of de driver weggooien en Windows laten zoeken. Hier nog wat ideeën http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=65669
Link naar reactie
In eerste instantie dacht ik dat we het niet meer over hetzelfde onderwerp hadden. Toen herinnerde ik me dat ik een thead had over mijn vorig burn programma, dat van Sonic. Daar is die up/down filter ter spake geweest omdat bepaalde CD niet werden herkend, ondanks dat ze door hetzelfde programma waren beschreven. Dat heeft geen oplossing gebracht en daarom ben ik toen op advies overgestapt op CDBurnerXP. Of de "behandeling" succes zal hebben met de gegeven adviezen waag ik ernstig te betwijfelen maar -niet geschoten is altijd mis!- nietwaar? Ik denk dat het een gemis is in dit programma, tenzij er reactie(s) komt dat het bij anderen wel lukt. Ik zal het vandaag uitproberen en kom later hierop terug. Ben druk bezig met andere zaken..... MVG perloc
Link naar reactie
Om het uit te proberen heb ik CDBurner (weer eens) opgehaald. versie 4382568. Als ik het algemene venster open , en ik sleep daar wat dingen in dan zie ik: [img:7abe882177]http://i55.tinypic.com/2lniy5x.jpg[/img:7abe882177] (venster wel wat klein gemaakt).Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met "commando om een cd etc" want ik doe dat met selecteren en schuiven naar het vak rechts onder. Bedoel je met "CD"een lege of één die gekopiëerd moet worden? Of kan je eventueel een printscreentje maken waar je tegen aan loopt?
Link naar reactie
Even vertellen wat ik doe en verwacht. Ik duw een CD/DVD in de la, start CDB (CDBurnetXP) en zie daar boven de inhoud van de HD en beneden de inhoud van de ingestopte CD/DVD, zoals op je voorbeeldscherm. Nadat ik heb weggeschreven wat ik wilde opslaan haal ik de CD/DVD eruit en stop er een andere in om ook wat weg te schrijven. Wat verwacht ik nu: 1. Óf hij leest automatisch de inhoud van de CD/DVD en laat dat in het beneden venster zien, 2. Óf er is ergens een (virtuele/software) knop in CDB om de CD/DVD te lezen en de inhoud op het beneden scherm te zetten. Ad 1, doet ie niet, Ad 2, de knop is er niet. Dus ik moet CDB sluiten en opnieuw starten om de CD/DVD inhoud te laden. In mijn Sonic programma was een knop aanwezig om een CD/DVD te lezen en de inhoud te laten zien. Hoop dat nu duidelijk is wat ik bedoel. MVG perloc
Link naar reactie
ben wel geen expert, maar doe toch een duit in het zakje.... heb cdb opgehaald en geïnstalleerd. inderdaad, verversen gebeurt niet: wel wordt de disk gelezen en geïnventariseerd, wat zichtbaar is in de blauwe balk onderaan het schermpje. echter, wanneer ik een disk laad die niet is gefinalized cq waarop nog ruimte (voldoende) is, ververst het onderste venster wel degelijk. wellicht niet gewenst gedrag, maar toch ook weer niet geheel en al onlogisch in het perspectief van een programma dat zich richt op branden.... :wink:
Link naar reactie
derkdejong: Ik heb CDB gedownload dus zou de laatste versie moeten zijn (4.3.8.2568). Ik werk met open CD/DVD's (voor backup doeleinden) maar bij mij werkt dat (openen na een tweede andere CD/DVD) niet. Als ik een CD/DVD erin doe bij een running CDB dan knippert wel de drive (dat doet ie trouwens altijd) maar er gebeurt niets, ook geen blauwe balk onderin. Maar ik kan er mee leven zoals het nu is, het zou iets makkelijker zijn als het werkte zoals ik graag wilde. Ik doe namelijk de verschillende backups nog wel eens in serie. Dank voor meedenken. perloc
Link naar reactie
Eddy X: ik heb de Engelse versie en de een op een vertaling van je suggestie levert niets op. Verder heb ik alle toeters en bellen uitgeprobeerd maar geen ervan geeft de oplossing. Even dacht ik het gevonden te hebben met een knop "Display media info" en daarop weer een knop "Refresh Disk", waarop even het lichtje op de drive opvlakkerde, maar waar verder geen reactie op kwam. Dus ik ben nog steeds bij af.... perloc
Link naar reactie
Dus de eerste CD/DVD wordt bij jouw in CDBurnerXP gelezen. Dan verwijder je die uit je DVD brander. Toont CDBurnerXP dan wel "No Disc"? Blijft deze bij jouw ook na het plaatsen van een nieuwe CD/DVD in je DVD brander "No Disc" tonen?" Wordt deze nieuwe CD/DVD wel gewoon gelezen door Windows? Als ik hier check op een stokoude PC met XP SP3 wordt een nieuwe CD/DVD wel ingelezen door CDBurnerXP. Dat wil zeggen, na ongeveer twintig seconden.
Link naar reactie
Als ik de CD wissel dan blijft gewoon de "oude" informatie onderin staan. Ik zal ook eens een tijdje wachten en kom hierop terug als die na dat tijdje de CD wél inleest! Dat wil zeggen morgen dan, want ik ga in de regel om 10 uur naar bed. Cocks crow in the morning to tell us ro rise and he who lies late will never be wise For early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise! perloc P.s. om je de waarheid te zeggen, hier kraaien de hanen vanaf middernacht....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...