Ga naar inhoud

Flash Player update


Aanbevolen berichten

Ter info: De laatste update van Flash Player (althans de ActiveX voor IE) voegt een Settings Manager aan je Config. scherm toe. Of dit nou zo netjes is.....? 't Is immers "ongevraagd". :? Vermoedelijk dient e.e.a. ter vervanging van de browserversie: http://www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager05.html
Link naar reactie
[quote:bc16ba87b0="Stupendous Man"](Spiff is het ándere alter ego van Calvin. :wink: )[/quote:bc16ba87b0] Zegt me niet zo erg veel..... :? In concreto is er geen bal veranderd, behalve het feit dat die settings manager nu niet meer verstopt zit achter een browservenster, maar ondergebracht is in het conf. scherm. Dat deze "flash-cookies" [u:bc16ba87b0]samen[/u:bc16ba87b0] met de rest verwijdert worden met een opruimactie vanuit het IE menu, lijkt me knap stug. Deze hebben immers een totaal andere locatie. Verder blijf ik het vreemd vinden dat dit tooltje ongevraagd aan je systeem wordt toegevoegd.
Link naar reactie
[quote:c5e7aaa49a="Stupendous Man"](Spiff is het ándere alter ego van Calvin. :wink: )[/quote:c5e7aaa49a][quote:c5e7aaa49a="lion"]Zegt me niet zo erg veel..... :? [/quote:c5e7aaa49a]Da's prima. Het was erg off-topic. Stupendous Man en Spaceman Spiff zijn twee fantasie alter ego's van het stripfiguur Calvin (of Casper, in de Nederlandse vertaling) in de strip Calvin and Hobbes. Met mijn opmerking probeerde ik aan te geven dat die bijdragen door Spiff op Security.nl waarnaar ik verwees van mij afkomstig waren. Terug naar Adobe Flash Player 10.3: [quote:c5e7aaa49a="lion"]In concreto is er geen bal veranderd, behalve het feit dat die settings manager nu niet meer verstopt zit achter een browservenster, maar ondergebracht is in het conf. scherm. [/quote:c5e7aaa49a]Nu er naast de online Flash Player Settings Manager (die alleen te bereiken is via een webadres) nu tevens een Flash Player Settings Manager te vinden is via het Configuratiescherm, is de Settings Manager beter bereikbaar voor al diegenen die eerder niet wisten dat de Settings Manager bestond en hoe die gevonden kon worden. Ik denk dat dat wel degelijk als een verbetering beschouwd kan worden. Ook al is het zo dat die Settings Manager in het Configuratiescherm-menu nog wel wat verbetering kan gebruiken, aangezien die enkele instellings-opties mist die wel aanwezig zijn in de online Flash Player Settings Manager. [quote:c5e7aaa49a="lion"]Dat deze "flash-cookies" [u:c5e7aaa49a]samen[/u:c5e7aaa49a] met de rest verwijdert worden met een opruimactie vanuit het IE menu, lijkt me knap stug. Deze hebben immers een totaal andere locatie. [/quote:c5e7aaa49a]Het werkt in ieder geval met IE9, de enige browser die ik op het moment gebruik. Voor andere browsers kan ik niet uit eigen ervaring spreken, kan ik alleen aannemen wat Adobe vermeldt: [url]http://kb2.adobe.com/cps/901/cpsid_90194.html#main_lso[/url] [i:c5e7aaa49a]" Flash Player 10.3 integrates control of local storage with the browser’s privacy settings in Mozilla Firefox 4, Microsoft Internet Explorer 8 and higher, Google Chrome 11 (Available in Chrome Dev Channel), and a future release of Apple Safari."[/i:c5e7aaa49a] Ik vind het netjes, gezien wat jij ook aangeeft, Lion, het feit dat Flash-cookies op een geheel andere manier worden opgeslagen. Misschien is er overleg geweest tussen Adobe en de browser-bouwers, over hoe dit te implementeren? Het werkt in ieder geval keurig, probeer maar eens uit. Een mooie verbetering, vind ik. Na opruimen van de cookies d.m.v. de mogelijkheid in IE9 zijn er noch met de online Flash Player Settings Manager, noch met CCleaner, nog Flash cookies te vinden. [quote:c5e7aaa49a="lion"]Verder blijf ik het vreemd vinden dat dit tooltje ongevraagd aan je systeem wordt toegevoegd. [/quote:c5e7aaa49a]Ja, die Flash Player Settings Manager wordt met Flash Player 10.3 inderdaad ongevraagd aan het Windows Configuratiescherm toegevoegd. Maar dat is niet bepaald iets uitzonderlijks. Java (voor wie dat nog gebruikt) voegt bij installatie van JRE een Java Control Panel toe aan het Windows Configuratiescherm. En bij de installatie van een NVIDIA driver wordt tevens een item in het Configuratiescherm geplaatst. En ook bij installatie van PC Wizard wordt een PC Wizard item in het Configuratiescherm-menu geplaatst. En er zijn vast nog meer voorbeelden, die ik niet ken. Dat dit alles ongevraagd gebeurt, dat kan uiteraard als vrij onbescheiden worden opgevat.
Link naar reactie
[quote:fee8731dbd="Stupendous Man"]Maar dat is niet bepaald iets uitzonderlijks. Java (voor wie dat nog gebruikt) voegt bij installatie van JRE een Java Control Panel toe aan het Windows Configuratiescherm. En bij de installatie van een NVIDIA driver wordt tevens een item in het Configuratiescherm geplaatst.[/quote:fee8731dbd] Je hebt gelijk. Enige verschil is dat dat al bij de 1e installatie gebeurt. Ik draai nog met IE8, nog geen tijd gehad voor IE9. Ik heb hier twee XP systemen en twee Win7 systemen en het kost tijd om dat allemaal te onderhouden. IE9 gaat niet meer op voor XP, helaas....
Link naar reactie
[quote:2d59d1a2ac="lion"]Ik draai nog met IE8, nog geen tijd gehad voor IE9. Ik heb hier twee XP systemen en twee Win7 systemen en het kost tijd om dat allemaal te onderhouden. [/quote:2d59d1a2ac]Je hebt helemaal gelijk. Het onderhouden van één systeem kan soms al tijd kosten, met een aantal systemen in je beheer blijven bijna vanzelfsprekend sommige zaken even liggen. [quote:2d59d1a2ac="lion"]IE9 gaat niet meer op voor XP, helaas....[/quote:2d59d1a2ac]Nee, jammer voor wie graag nog IE9 op XP had willen gebruiken. Voor XP is Firefox wellicht een betere optie.
Link naar reactie
Overigens zou het opruimen van de Flash-cookies sinds Adobe Flash Player versie 10.3 ook moeten lukken met de mogelijkheid voor het opruimen van cookies in de andere hierboven vermelde browsers, dus ook IE8, en Firefox 4, en Chrome 11. Dus ook daarmee kun je dat uitproberen, zelfs met IE8.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...