Ga naar inhoud

Bij opstarten XP blijft beginscherm hangen


Aanbevolen berichten

Ik werk al ruim twee jaar met Xp 2000 pro, Nederlandse versie. Vanochtend merkte ik dat de pc in het beginscherm blijft hangen, het scherm waarop staat Microsoft-XP-met drie bewegende blauwe blokjes in een kadertje eronder. Als je enter geeft gaat hij alsnog door. Ik heb de CDROM vergeleken en die geeft fout 1311, als ik het wil laten repareren kan hij 'bronbestand OFFICEC1.CAB niet vinden. Opnieuw installeren helpt niet. Vervolgens heb ik de instructies opgevolgd die ik hier vond, nlm: CAUSE This behavior can occur when the CD-ROM or DVD-ROM drive is unable to access files and folders on the Office CD-ROM. The drive may have problems either reading or extracting files from the Office CD-ROM. RESOLUTION To resolve this issue, copy the contents of the Office CD-ROM to a folder on your hard disk, and then run Office Setup from your hard disk. To do this, follow these steps: On your desktop, double-click My Computer. Double-click the drive on which you want to create a new folder. On the File menu, point to New, and then click Folder. Type a name for the new folder. For example, type Office2000CD, and then press ENTER. Insert the Office CD-ROM into your CD-ROM or DVD-ROM drive. Hold down SHIFT as you insert the CD-ROM, to prevent it from starting automatically. In My Computer, right-click the CD-ROM or DVD-ROM drive, and then click Explore. On the Edit menu, click Select All. On the Edit menu, click Copy. Right-click the folder that you created in step 3, and then click Paste. When all the files have been copied to your hard disk, quit all other programs that may be running, and then click Setup.exe (in the folder that you created in step 3) to start Windows Installer and Office Setup. Follow the instructions on the screen to complete the Office installation. van 8 maart 2003 (ik kon het bericht hier niet terugvinden) Ik heb nu dus twee versies van XP op mijn pc staan, als ik het goed begrepen heb. Als ik in de versie XP op de HDD op Set-up klik, krijg ik alleen als keuze: 1. installeren in zijn geheel 2. repareren 3. met repareren van snelkoppelingen Maar welke keuze ik ook neem, altijd komt weer de melding terug van dezelfde fout 1311 en dat hij het bronbestand niet kan vinden. Ik kan dus niet kiezen om de ene versie Xp te laten repareren door de tweede op de HDD. Of doe ik iets anders fout? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Je schrijft over 2 programma's door elkaar: XP en een versie van Office. De melding met office.cab of zo, lijkt me typisch een Office fout, geen XP fout. Start XP wel goed op nadat je doorgeklikt hebt? Verwijder anders het volgende: Start uitvoeren en tpye dan.... msconfig Ga naar de tab opstarten en vink daar uit: Office snelstarten OK OK en herstarten... Heb je dan nog steeds problemen? En werkt MS Word wel?
Link naar reactie
Ik schrijf over Xp en Office 2002 omdat ik het in een keer heb geinstalleerd. Ik had uit de eerdere vraag begrepen dat het niet doorstarten van Xp iets te maken had met het OFFICECAB bestand. Als ik in het beginscherm met de drie blauwe blokjes die bewegen doorklik gaat verder alles goed. Alles werkt. Helpt deze informatie?
Link naar reactie
[quote:a618792482="Bertus Veen"]Ik schrijf over Xp en Office 2002 omdat ik het in een keer heb geinstalleerd[/quote:a618792482]Ik neem aan eerst XP en daarna Office 2000. Heb je die msconfig actie al uitgevoerd? Anders zou ik Office deinstalleren en dan kijken of de foutmelding weg is.... en dan weer installeren. Was de foutmelding weg... dan ligt het puur aan Office, dan zou ik zeker die msconfig actie doen.
Link naar reactie
Ik heb de verandering in het msconfig aangebracht, maar had geen enkele invloed. Jouw opmerking heeft me wel aan het denken gezet. Het lijkt wel of er twee verschillende dingen zijn gebeurd. XP start langzamer op dan voorheen, het duurt bijna 2 minuten voordat het automatisch doorgaat, en dat was voorheen misschien 30 sec. Daarnaast krijg ik die melding van OFFICE1 CAB. Misschien hebben die twee niets met elkaar te maken. WORD werkt overigens wel naar tevredenheid. Enig idee?
Link naar reactie
kijk hier eens tussen: http://www.google.nl/search?q=OFFICE1+CAB&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a#sclient=psy&hl=nl&client=firefox-a&hs=sQ5&rls=org.mozilla:nl%3Aofficial&source=hp&q=OFFICE1.CAB&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=33845b2594ee68a6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...