Ga naar inhoud

deel van een foto scherp uitvergroten in photoshop


Aanbevolen berichten

ik heb op mijn pc photoshop staan. nu heb ik een foto waarop een persoon voor een fontein staat. Dit is vrij klein, mede door veel ruimte naast de fontein en persoon. Nu wil ik met photoshop het gedeelte van de foto waarop de persoon en de fontein staan van de huidige foto weghalen en dat gedeelte als een soort nieuwe foto maken (in een nieuw photoshop document dus bijvoorbeeld). Dit gedeelte waarvan ik een 'nieuwe foto' maak, wil ik dan meteen uitvergroot hebben en wel zo dat de scherpte hetzelfde blijft en niet zoals het uitvergroten in paint of inzoomen ofzo bij photoshop dat de foto wazig word. kan iemand mij vertellen hoe dit moet?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Er zijn wel truukjes: Het gewenste plaatje uitprinten op een goede kwaliteit fotopapier. Het resultaat op de hoogste resolutie inscannen en met PS je formaat vergroten. Experimenteer ook ‘s met je printer door op een groter formaat uit te printen (meeste inkjetprinters interpoleren nl. ook). Meestal valt er wel iets te verbeteren, maar verwacht geen wonderen. (Dat geldt overigens ook voor Photozoom. Want wat heb je nou aan scherpte als realisme verdwijnt?).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...