Ga naar inhoud

Word document openen en direct naar laatste positie.


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik een Word document bewaar en weer open staat de cursor weer aan het begin van het document. Is er een instelling of sneltoets in Word 2003 die er voor zorgt dat je document altijd wordt geopend met de cursor op de laatste positie? Zou mij behoorlijk wat tijd & zoekwerk binnen het document besparen… Shift-F5 is niet wat ik zoek, wel erg handig overigens. Met Shift-F5 kun je in een document terugspringen naar de plek waar je voor het laatst een bewerking hebt uitgevoerd. Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
Dank voor het meedenken. Dit is niet wat ik zoek. Ik zoek een manier om snel terug te komen op de plek waar de cursor stond op het moment dat het document werd afgesloten. Dit kan uiteraard door voor het opslaan een tekenreeks te gebruiken die nergens anders voorkomt en hiernaar te CTRL-Fen na het openen... maar is er ook een andere manier?
Link naar reactie
Ik dacht SHIFT + F5 ingedrukt houden tijdens openen van het Word document dat dit je terugbrengt naar de laatste cursor positie waarbij het document gesaved is. Als je later dus terug wil springen naar de positie waar je was in een lange tekst die je gewoon aan het lezen bent; effe het document saven voor afsluiten. Nogmaals shift+F5 brengt je naar de cursorpositie dáárvoor. (Zat ergens onder het stof in mijn geheugen; ik gebruik hier zelf Openoffice.org, kan het nu niet effe testen.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...