Ga naar inhoud

zeer trage computer met onbekende oorzaak


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Mijn computer heeft kuren en ik kom er niet uit. Ik heb netjes een virusscanner (Kaspersky die helemaal up to date is, een firewal van McAfee via HCC.) Ik heb van alles geprobeerd met allerlei software (Hitman, Spyreware doctor, Windows defender etc) maar het probleem blijft. De muis blijft hangen en versleept dan van alles. De muis reageert helemaal niet meer gedurende enkele minuten. ik stuur twee files mee waaruit blijkt welke programma's er actief zijn en de file di Hijackthis maakt van de aanwezige .exe bestanden. [/D:\Downloads\HijackThis\] en [/D:\Downloads\HijackThis\log file\] Graag advies wat verder te doen. Met vriendelijke groet en bedankt alvast voor de moeite. Ap van Wuijckhuijse.
Link naar reactie
Ik weet van een probleem met svchost.exe. Na het opstarten (netwerkverbinding) begint deze plotseling tegen de 100% cpu tijd te vragen. Start de taakmanager eens als je het probleem hebt en kijk wel proces de oorzaak lijkt te zijn. Het bovengenoemde probleem lijkt te worden veroorzaakt door de microsoft automatische update. (Dit zou je dan weer kunnen controleren door automatische updates uit te schakelen). Microsoft heeft hiervoor een hotfix beschikbaar. Bellen met microsoft. Het omschakelen van microsoft update naar windowsupdate lijkt ook een oplossing. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154176 http://forums.microsoft.com/WindowsOneCare/ShowPost.aspx?PostID=1036003&SiteID=2 Dit lijkt ook een oplossing voor bovengenoemd probleem te kunnen zijn: 1. Click Start. 2. Click Run. 3. In the Run box, type: net stop wuauserv regsvr32 wuapi.dll regsvr32 wups.dll regsvr32 wuaueng.dll regsvr32 wuaueng1.dll regsvr32 wucltui.dll regsvr32 wuweb.dll regsvr32 MSXML3.dll regsvr32 qmgr.dll regsvr32 qmgrprxy.dll regsvr32 jscript.dll net start wuauserv Reboot, Laat het systeem 5-10 minuten stabiliseren. Het uitvoeren van automatische update kan nu een keer wat langer duren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...