Ga naar inhoud

word 2000 oude wijzigingen achterhalen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik in een word 2000 document oude wijzigingen zichtbaar maken? Mijn probleem is als volgt: Meestal gebruik ik in word een gelijkaardig document, waar ik bepaalde informatie in wijzig en dat ik vervolgens via "opslaan als" opsla onder een andere naam. Nu heb ik een tijd geleden blijkbaar eerst per ongeluk op het "opslaan" icoontje geklikt. Ik weet dat word die wijzigingen opslaat als zgn. "metadata", hier heb ik een aantal jaren geleden over gelezen; maar als ik hierover zoek vind ik alleen informatie om deze data te wissen, niet om ze te recoveren. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. (Gewoon via het "undo" pijltje gaat niet).
Link naar reactie
Volgens mij is het zo, dat als je een Word document opslaat en/of afsluit, de wijzigingen niet meer terug te draaien zijn ([Ctrl]+[Z]) dus dat zal ook niet opgeslagen worden. Er is natuurlijk wel een functie in Word, om wijzigingen in een document bij te houden, maar die moet je in de opties activeren, dus als je dat gedaan hebt, dan moet het simpel zijn om e.e.a terug te halen.
Link naar reactie
Inderdaad, blijkbaar kan je word de wijzigingen laten bijhouden door die optie aan te zetten (vakje in statusbar "WZG" in het Engels "TRK" van "track changes"). Dit had ik niet aanstaan, en er stond in die zgn metadata alleen de auteur, datum van aanmaak en data van wijzigingen. (ik had een metadata viewer gedownload, maar die gaf niet meer informatie als er in windows verkenner gegeven werden bij eigenschappen.) Gelukkig heb ik de gegevens op een andere manier kunnen reconstrueren. (mijn geheugen en bankgegevens, ging om een factuur ;) )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...