Ga naar inhoud

Is er een lijst van van privacyschending verdachte winkels? Ik zet mijn Iphone nu uit


guus250

Aanbevolen berichten

Vanmorgen Dixons bezocht. Ik zet mijn Iphone gewoon uit. Hoeveel meter buiten de winkel is dal nodig om neit gevolgd te worden? Ik zie hier gewoon het eidne van de smartphone als men op deze wijze de privacy gaat schenden. facebook en twitter zijn gewoon spionnagewebsites, war we niet aan mee moeten doen.
Link naar reactie
Via BlueTooth: 5 tot 10 meter. Via WiFi: 20 tot 30 meter. Uiteraard is belangrijk waar de zender staat, achter in de winkel of aan de gevel ;-) Verder of er muren tussen zitten (gewapend beton), het ijzer werkt als afscherming (zie de middelbare schoolboeken natuurkunde onder "kooi van Faraday"). Overigens zullen winkels snel beweren dat je impliciet toestemming hebt gegeven door Blutooth en/of wiFi op het toestel open te houden. Je kunt deze uitzetten maar wel de 'gewone' telefoonverbinding aanhouden. Ook kun je winkelen zonder mobieltje. In de goede oude tijd waren mensen alleen bereikbaar als zij thuis bij hun toestel in de buurt waren. Hedendaags 24/24 bereikbaar en mobiel internetten is ook een vorm van overdrijven.
Link naar reactie
Ga er maar van uit dat iedere winkel en supermarkt die gratis wifi biedt een volgsysteem heeft. Dixons, iCentre en MyCom hebben in ieder geval al toegegeven wifi tracking in te zetten. Hopelijk neemt de politiek dit snel eens serieus, want een minister die reageert door te stellen dat je telefoon uitzetten de enige goede remedie snapt duidelijk niet wat er gebeurt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...