Ga naar inhoud

Windows XP Home installeren op "nieuwe" PC ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, mijn vraag hoort hier misschien niet thuis maar ik zie niet 1,2,3, waar ik hem wel zou moeten plaatsen ? Ik wil mijn huidige PC up-graden, mijn idee is om een nieuw moederbord + processor te kopen en misschien een DVD brander (ipv CD brander) en voor de rest de spullen uit mijn "oude" PC te gebruiken zoals de HD's, DVD speler, geheugen, etc. etc. Mijn vraag is nu; kan/mag ik mijn huidige Windows XP home gebruiken voor mijn "nieuwe" PC ??, en dan bedoel ik natuurlijk op een legale manier :roll: Bij voorbaat dank voor eventuele reacties
Link naar reactie
[quote:9a554644d9="igg"]Dat mag, je zult wel even opnieuw moeten activeren. http://www.microsoft.com/netherlands/licenties/mpa/overzicht.asp[/quote:9a554644d9]Als het om een OEM licentie gaat, wordt het zeer twijfelachtig of het mag of niet. Zie http://www.microsoft.com/netherlands/licenties/oem.asp . OEM licenties horen bij de PC waarbij deze gekocht is. De vraag is wat je hetzelfde moet houden om nog van de originele PC te kunnen spreken? Alleen de kast? Of alleen de voeding? Of .....? Wat in ieder geval niet mag, is het overhevelen van OEM-licentie van een PC naar een andere.
Link naar reactie
[quote:714f0c96d1="nhojnavslig"]Mijn vraag is nu; kan/mag ik mijn huidige Windows XP home gebruiken voor mijn "nieuwe" PC ??, en dan bedoel ik natuurlijk op een legale manier[/quote:714f0c96d1]Zoals reeds eerder aangegeven. Microsoft (gratis) bellen en vragen om een nieuwe activeringscode. Zeggen dat jouw WIN-XP niet op een andere machine staat. 100% zeker krijg je een nieuwe activeringscode van ze. Het gaat Microsoft erom illegale praktijken tegen te houden. Jij houdt je daar niet mee bezig, en dat snappen ze daar ook wel (tenzij je elke dag belt voor een nieuwe activeringscode :D ).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...