Ga naar inhoud

Outlook 2000; Customize "Outlook Today" en Feestda


anoniem

Aanbevolen berichten

Net begonnen met het gebruik van Outlook 2000 was ik aanvankelijk (bij nader inzien) toch wel wat onder de indruk van wat dit programma allemaal kan. Intussen ben ik óók onder de indruk van wat er NIET kan. Maar misschien ligt het aan mij. De functie "Customize Outlook Today" (rechtsboven op de Outlook Today pagina) werkt niet. Inmiddel op dit forum gevonden dat daarvoor in het Register een bepaalde sleutel tijdelijk(!) moet worden aangepast. Kan gebeuren. In principe werkt Customize Outlook today nu wel, maar.... ik kan hoog of laag springen en vet en onderstreept (én in rood) aangeven dat Outlook Today het startscherm moet zijn, maar noppes. Alle andere instellingen worden wel "onthouden", maar deze belangrijke dus niet. (Ook onder Extra>Opties>Overigen>Algemeen/Geavanceerd heb ik ingesteld dat opgestart moet worden met Outlook Today, maar ook dát heeft geen effect.0 Iemand enig idee of Bill iets verkeerd heeft gedaan of dat ik iets verkeerd doe? Dan wilde ik graag de (Duitse en Nederlandse) feestdagen importeren. Lukt fantastisch (onder Extra>Opties>Voorkeuren>Agenda opties), maarrrrrr..... alleen tot en met het jaar 2002. Daarna zijn er kennelijk geen feestdagen. Nog even bij Microsoft gekeken onder updates e.d., maar niets kunnen vinden. Moet ik ze nu allemaal met de hand invoeren of bestaat hier toch een goede oplossing voor? Alvast bedankt voor hulp (of medeleven), -Kees
Link naar reactie
Nou ja, dat probleem met die feestdagen is in elk geval (een beetje) opgelost met de volgende informatie die ik in de (Nederlandse) Knowledge Base van Microsoft heb gevonden: OUTLOOK 2000: Feestdagen alleen beschikbaar tot en met kalenderjaar 2002 Symptomen Wanneer u probeert feestdagen toe te voegen aan de agenda in Microsoft Outlook 2000, zijn de feestdagen alleen beschikbaar tot en met het kalenderjaar 2002. Feestdagen voor 2003 en verder zijn niet beschikbaar. U kunt dit probleem oplossen door de invoegtoepassing Updates voor feestdagen voor Outlook 2000 te downloaden en te installeren . Ga hiervoor naar de volgende Microsoft Office Update-website: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=7D4D9017-8D4E-4963-8BA7-D2E91D491F5E Bij enkele andere bedrijven zijn extra feestdagen beschikbaar. In de nabije toekomst zal Microsoft een bijgewerkte lijst met enkele feestdagen beschikbaar stellen op de downloadsite van Microsoft Office. Controleer dit artikel op een latere datum voor een koppeling naar de update. U kunt het feestdagenbestand (Outlook.txt) voor Outlook wijzigen om uw eigen bijgewerkte lijst met feestdagen te maken. Hiertoe volgt u de aanwijzingen in het volgende artikel: 274089 OL2000: How to Customize Outlook Calendar Holidays De informatie in dit artikel is van toepassing op: · Microsoft Outlook 2000 Voor de rest vind ik de "afwerking" van Outlook 2000 gewoon knullig. Zulke grote fouten, c.q. tekortkomingen als bovenstaande (en is het aanpassen van Outlook Today bijv. alleen mogelijk na een tijdelijke en handmatige(!) aanpassing van het register) horen gewoon niet voor te komen. Tot mijn stomme verbazing merkte ik bijv. ook nog dat het formatteren (cursief, vet, onderstreept, kleuren) van tekst in de adreslijsten of in de agenda niet eens mogelijk is!! Gedeeltelijk is dat opgelost in Outlook 2002, maar dat is onbetaalbaar voor gewone mensen, zéker als je zoals wij meerdere computers in huis hebben. Ik ga daar toch niet voor zéér grof geld, zeg, vier office versie aanschaffen in één huisgezinnetje?! En dat al helemáál niet als ik weet dat Microsoft daar 80% winst op maakt! Wordt het niet eens héél hoog tijd voor een nationale (consumenten)boycot van Microsoft, net zoiets als bijv. de boycot van Albert Heyn? Sorry, ik wind me wel eens meer op over grote (internationale) bedrijven die maar in één ding geïnteresseerd zijn. Winst op korte termijn en onbereikbaar blijven voor hun klanten. -Kees
Link naar reactie
Hallo, Lees hier toevallig over de problemen met het niet kunnen aanpassen van Outlook Today..Ik heb hier problemen mee gekregen, nadat ik Windows XP installeerde en de PST-file op een ander netwerkstation zetten. Met Win98 had ik geen problemen. Kan iemand me verwijzen naar de topic over dit onderwerp en de registeroplossing? Bijvoorbaat bedankt. Verder heb ik de situatie, dat ik in mijn Outlook 2000 agenda zowel Nederlandse als Amerikaanse feestdagen heb zitten en dus ook tegen het probleem van eindigend in 2002 aanliep. Ik heb toen maar zelf het feestdagenbestand aangepast. De betreffende file Outlook.txt is een simpele textfile. Ik heb de meest recente Engelse versie gedownload en handmatig aangepast. Dat was dus even een uurtje typen, maar dan heb je alle dagen naar je eigen wens erinzitten tot zolang je wilt (of kunt volhouden met typen..:-). Geef toe dat het allemaal niet klantvriendelijk is van M$...We hebben nu immers al versie 2003 en ik vermoed, dat ze dat in Richmond liever verkopen, dan onderhoud plegen aan oudere productversies. Ik hou er dan ook serieus rekening mee, dat in de loop van 2004 de totale productondersteuning voor Office 2000 zal stoppen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...