Ga naar inhoud

Voorgeïnstalleerde Win7 op HDD > SSD > Win8 met Samsung SSD + Samsung Data Migration Tool?


oscarwashere

Aanbevolen berichten

Hallo volk, Is het mogelijk om een voorgeïnstalleerde versie van Windows 7, die nu op mijn HDD staat, naar een SSD te verkassen, met de Migration Tool die Samsung levert bij hun SSD's? Zo ja, dan komt er natuurlijk wat rommel mee, dus dacht ik: eenmaal op de SSD aanbeland koop ik een Windows 8 Upgrade, en installeer die 'schoon'. Maarja, 'dacht ik'... is dit alles wel mogelijk... Dus nog even voor de duidelijkheid: NU: Voorgeinstalleerde versie van Windows 7 op HDD WIL: Windows 8 clean upgrade op SSD VRAAG: Mogelijk?
Link naar reactie
Als ik mij goed herinner bied de W8 installatie de keuze aan tussen een schone installatie en een waarbij alle applicaties worden gemigreerd (da's niet vuil :-) BTW). Dat zou dus betekenen de W7 migreren met de Samsung data tool naar de SSD, vervolgens de SSD installeren als boot disk en daarna de W8 upgrade. Bedenk dat 100% schoon altijd moeilijk is. Binnen no time heb je 'vuil' binnen via explorer en wanneer je de temp folders en de verplaatsbare 'eigen' folders (documents, pictures, downloads, ...) naar de SSD laat blijven verwijzen. Dito hibernation en swap file. Er is dus meer te doen na de W8 upgrade dan alleen de upgrade...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...