Ga naar inhoud

Hulp bij multibooten


Aanbevolen berichten

Beste mensen Wie kan mij helpen om een multibootsysteem op te zetten. Ik heb 4 partities waarop c windows 98 se staat en die mag natuurlijk niet beschadigen. Ik heb inmiddels bootmagic 6.0 geinstalleerd en heb de partitie d: voledig vrijgemaakt voor een installatie van windows XP maar hoe pak ik dit aan zodat c: ongewijzigd blijft. Bij voorbaat mijn dank vriendelijke groet Jan Petrus janpetrus@wxs.nl
Link naar reactie
Hoi janpetrus, Tijdens de installatie van XP kun je idd kiezen op welke partitie je hem wilt hebben.XP maakt ook autom.een bootmanager aan op C: zodat je eigenlijk geen aparte manager nodig hebt.Als je alleen Windows versies installeert schijn je geen aparte manager nodig te hebben,las ik eens ergens op dit forum (kon het jammer genoeg niet terug vinden voor je)want dan verwijst de ene manager naar de andere en dat schiet niet echt op. wanderer
Link naar reactie
Bijna goed. Zolang je maximaal één Win9X en/of één of meer Win2K/XP versies installeert, dan heb je geen BootMagic nodig, want dan regelt Win2k/XP dat wel zelf. Je hebt ook geen Partition Magic nodig, want je kun Win9X op de primaire partitie installeren en de rest op logische stations. Pas als je meerdere Win9X installaties wilt doen, dan wordt het ingewikkelder en heb je wel degelijk Partition Magic en Boot Magic nodig. Maar dat is hier niet het geval, dus gewoon installeren maar (op D: dus uiteraard).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...