Ga naar inhoud

Mac Book Pro blijft hangen


Aanbevolen berichten

Een kennis van me heeft een MacBookPro en die wil niet meer opstarten. Bij het starten blijft hij hangen in een lichtgrijs scherm met een donker grijs appeltje en daaronder een draaiend balletje. Als het een Windows computer was dan weet ik hier wel weg mee maar dit is een Appel dus... De macbook heeft ook geen CD rom speler dus moet de reparatie gaan via de USB. Kan iemand mij verder helpen? Kan ik een opstartbare USB station maken met reparatie programma's? Vast bedankt Jack Marotick
Link naar reactie
Ik ben al wat verder. Ik zie aan de rechter zijkant een lange gleuf, daar past vast een CD in. Om in de veilige modus te komen moet ik de computer starten en daarna de shift toets indrukken. Ik heb dit al verschillende keren gedaan maar ik krijg alleen het grijze scherm met appel logo, dat is volgens mij niet de Veilige modus. Wie weet meer? Jack Marotick Het lukt me niet om de MacBookPro in de veilige modes te krijgen.
Link naar reactie
Heb je nog garantie..? Terug gaan. Mijn zoon heeft ook een Pro en die weigerde ook op te starten, zelfs geen appeltje op het scherm en maar tikken. HD getest maar die was OK. Dus terug naar de winkel, maar het jaar garantie was voorbij....maar EU zegt tegenwoordig 2 jaar, dus daar toch een beroep op gedaan.. Was de winkel ook nog overgenomen... 2x zelfs... mond dicht gehouden laat het maar uitzoeken maar na 2 uur werd ie toch daar gehouden... Na ruim een maand een bericht: klaar... Was benieuwd naar de oplossing (had al wel 75 euro borg betalen)... "Reparatie uit coulance.... " Ja... een nieuw moederbord had je anders ruim 900 euro gekost... Dus het loont om "standvastig" te zijn... 8)
Link naar reactie
Probleem opgelost. Ik heb het aangepakt op dezelfde manier hoe ik het bij een Windows computer zou hebben gedaan. Schijfje uitgebouwd en aangesloten op een andere mac. Foutcontrole gedraaid, dat moest 2x en nadat de fouten hersteld waren schijf weer in de laptop terug. Hij startte toen weer goed op. Jack Marotick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...