Ga naar inhoud

Over multibootsysteem..


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Heb dus boven mn Windows 7 op een partitie naast XP gezet. Dat is tot zover gelukt, alleen bij het opstarten in de multiboot staat voor XP een 'oudere windows versie'. Nou wil ik graag dat veranderen in XP Professional,een regel eronder staat wel gewoon Windows 7, maar hoe doe ik dat? Alvast bedankt voor het meedenken. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
[quote:a8b14a10d0="Margreet57"] (..) alleen bij het opstarten in de multiboot staat voor XP een 'oudere windows versie'. Nou wil ik graag dat veranderen in XP Professional,een regel eronder staat wel gewoon Windows 7, maar hoe doe ik dat? [/quote:a8b14a10d0] Dat zou je kunnen doen via applicatie EasyBCD. Enig info hierover is onder andere te vinden op de site van tweakers http://tweakers.net/meuktracker/23724/easybcd-202.html
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wel een beetje aan de late kant maar toch nog ff een vraagje hieromtrent: Waar ik zo raar tegenaan kijk is dat als je WinXP opstart hij vindt dat die op C staat en als je Win7 opstsrt dat die vindt dattie op C staat, terwijl ik um op de D partitie heb geïnstalleerd. Het partitioneren ging dus niet in XP dus heb ik dat met 7 gedaan. Uh...is hier een verklaring voor?? Alvast bedankt. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:bbecc62831="Margreet57"]Wel een beetje aan de late kant maar toch nog ff een vraagje hieromtrent: Waar ik zo raar tegenaan kijk is dat als je WinXP opstart hij vindt dat die op C staat en als je Win7 opstsrt dat die vindt dattie op C staat, terwijl ik um op de D partitie heb geïnstalleerd. Het partitioneren ging dus niet in XP dus heb ik dat met 7 gedaan. Uh...is hier een verklaring voor?? Alvast bedankt. Groetenissen, Margreet.[/quote:bbecc62831]Dit heeft te maken met de schijfletters. Om deze te wijzigen, ga naar computerbeheer, schijfbeheer. hier kan je op een partitie met de rechtermuisknop drukken, en stationsletter en paden wijzigen. druk op wijzigen, hier kan je de letters wijzigen. om even terug te komen op je vraag, er is niets aan de hand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...