Ga naar inhoud

Linux Mint: knijpen & zoomen


Aanbevolen berichten

Zoals in mijn andere topic al vermeld ben ik sinds kort enthousiast bezig met Linux Mint 15. Het bevalt allemaal prima, maar natuurlijk ben ik wel een gewoontedier. :) Ik heb Mint draaien op mijn [url=http://www.topproduct.nl/hardware/laptops/9790-Toshiba/136898-toshiba-satellite/433886-toshiba-satellite-l555-12n-pslwse-00h016du.html]Toshiba Satellite L555-12N[/url]. Onder Windows 7 heb ik daar -zoals bij de meeste laptops- de mogelijkheid om bij het touchpad met twee vingers in- en uit te zoomen. Dat ben ik al jaren gewend en gebruik je ook op smartphones en tablets enzo. In Mint krijg ik het maar niet voor elkaar. Weet iemand hoe ik dit juist krijg ingesteld?
Link naar reactie
Ik heb eens rondgekeken, maar er lijkt nog geen stabiele en betrouwbare oplossing te zijn in Ubuntu/Mint voor knijpen en zoomen met het aanraakveld. In de pakketbronnen (Softwarecentrum) is er iets dat touchegg heet, maar bij mij werkt dat voor geen meter..... Voor zover je dat nog niet wist: in- en uitzoomen kan natuurlijk ook met Ctrl + en Ctrl - (zo doe ik het altijd).... Maar zet Firefox dan wel op "alleen tekst zoomen", want vergrote afbeeldingen worden lelijk: https://sites.google.com/site/computertip/firefox#TOC-Letters-te-klein-op-webpagina-s-Vergroot-het-lettertype (punt 4, linkerkolom)
Link naar reactie
Klopt, touchegg (en nog een, weet niet meer precies hoe die heette) had ik ook gevonden, zonder bevredigend resultaat. Zoomen met Ctrl ken ik inderdaad ook, maar zoals ik al zei: 't is een kwestie van gewoonte. Je navigeert over een site met je touchpad, en dan wil je even iets zoomen. De gang naar Ctrl en de plus is dan 'enorm' ( :lol: ) ten opzichte van even met twee vingers uit elkaar bewegen op het touchpad. Maar goed, als dit het ergste is, dan kan ik er vast wel aan wennen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...