Ga naar inhoud

netwerk met Linux


Aanbevolen berichten

Goedendag, ik las net een stuk over Linux-Mint en dat lijkt mij een mooi besturingsprogramma, ik denk er sterk over om dat op mijn laptop te zetten. Ik heb nog een paar vragen over Linux: 1) Kan ik als enige in het netwerk met linux gewoon in het netwerk opereren? dwz bestanden delen in andere netwerkapparaten kijken bv met onze draadloze printers communiceren? 2) Krijg ik geen problemen met bv internetbankieren? 3) kan ik überhaupt alle dingen doen wat ik met Windows ook kan? Jullie merken waarschijnlijk wel dat ik wat Linux betreft een volslagen leek ben maar het programma spreekt mij aan want ik ben eigenlijk wel een beetje uitgekeken op windows
Link naar reactie
Probeer het gewoon eens.... In principe is alles mogelijk. Mbt draadloos: ik heb hier een wifi stick en die kreeg ik probleemloos aan dd praat. De vraag is of er voor printers wel drivers zijn, sommige merken zijn er erg goed in voor Linux (bijv Kyocera) anderen hebben niks... Soms kun je dat gebrek oplossen met een universele driver, soms niet. Ga gewoon eerst met Google zoeken of jouw hardware onder Linux werkt. https://www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-ab&q=linux+hardware+compatibility+list&oq=linux+harddware+comp&gs_l=hp.3.1.0i13l4.1171.6220.0.8418.20.20.0.0.0.0.428.4556.1j9j5j3j2.20.0...0.0...1c.1.5.psy-ab.44hBG9bkPI8&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.43287494,d.d2k&fp=eab7829f10102eaf&biw=1440&bih=775 En ..... anders.... is er nog niks mis met een uitstapje naar Linux, het is een mooie uitdaging, alhoewel soms verrassend veel al werkt out of the box, je leert er iig veel van. Google is your friend... bijna alles is te vinden hoe je het moet doen.... Succes en geniet. PS: ik had ca 14 jaar geleden al een Red Hat server draaien op een 486... en toen was de compatibiliteit nog niet zo goed als nu...
Link naar reactie
Linux Mint is een uitstekende Linux, en erg geschikt voor beginners. Zeer gebruikersvriendelijk en compleet. :) Hier vind je wat tips voor Linux Mint: https://sites.google.com/site/computertip/mint Tot slot: zelf ben ik in 2006 al volledig op Linux overgestapt. Liever gezegd: bijna volledig, want m'n TomTom bijwerken kan ik alleen met een Windowsprogrammaatje, en daar gebruik ik dus nog Windows voor. Verder mis ik niks....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...