Ga naar inhoud

Oudere laptop met Linux installeren?


Aanbevolen berichten

Ik heb een wat oudere laptop momenteel draait daar Windows Vista op. Dit werkt echter niet zo vlot meer. Ik denk er daarom overna om er Linux op te installeren. Deze laptop wordt voornamelijk voor het browsen gebruikt dus speciaal daarvoor een Windows 7 licentie te kopen vind ik wat absurd. Mijn vraag is echter nu welke Linux versie moet ik erop installeren? Moet qua belasting van het systeem een vlotte versie wezen en qua installatie liever ook niet te ingewikkeld.
Link naar reactie
Als er meer dan 512 mb ram geheugen in zit . Zou je ubuntu linux kunnen overwegen . (ik zelf vind dat een fijne distro) . Je kan het in iedergeval branden op CD . Dan kan je ubuntu linux uitproberen en kijken of het je bevalt. Dat is overigens de enige distro die ik ken. Maar er zijn er veel meer . Iedereen heeft namelijk een persoonlijke smaak .
Link naar reactie
Xubuntu is een stuk lichter dan hoofdversie Ubuntu, en daardoor erg geschikt voor wat oudere apparatuur: https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu ....Maar ik heb Xubuntu ook gezet op mijn splinternieuwe bureaucomputer, simpelweg omdat de klassieke eenvoud van Xubuntu me zo goed bevalt. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...