Ga naar inhoud

Ubuntu verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Twee stappen: 1. Eerst Grub verwijderen uit de MBR: https://sites.google.com/site/computertip/grub#TOC-Grub-verwijderen-terug-naar-uitsluitend-Windows- (punt 6, rechterkolom) 2. Daarna de Ubuntupartities formatteren of vernietigen: https://sites.google.com/site/computertip/partitioneren Moet lukken zo. :) Overigens: waarom wil je Ubuntu eigenlijk verwijderen? Een tweevoudig opstartbare machine is toch juist erg makkelijk: het beste van twee werelden....
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ik had nogal last van het keuzemenu tussen Linux of Windows. Het lag buiten mijn schermresolutie... Ik heb geprobeerd wat op die google-site stond. Ik gebruik 2 schijven (om via die andere schijf in het Win7 van de ene te komen). Probleem 1: ik kon wel het administratorwachtwoord invoeren voor de Win7-schijf, maar dat werd zelfs nadat ik het opnieuw had ingesteld nog foutgerekend. Probleem 2:ik kon wel kiezen voor de andere schijf en dan inloggen als admin, maar toen ik fixboot <de Win7-schijf>: invoerde en enter drukte kon ik geen fixmbr meer invoeren... Vreemd.
Link naar reactie
Het is me gelukt de Ubuntu-boot te verwijderen. Nu moet ik alleen nog de partitie formatteren. Klein probleempje... Weet iemand toevallig hoe ik de Windows 8-boot kan herstellen? Win7 en XP willen wel, maar Win8 nog niet. Windows zegt dat het bestand \Windows\system32\winload.exe mist of fouten bevat. Als ik in Win7 de map/partitie van Win8 open zegt hij dat die moet geformatteerd worden. Als ik dan annuleren klik geeft hij de melding dat het volume geen herkenbaar bestandssysteem bevat en dat ik moet controleren of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het niet is beschadigd... Jaapyse
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...