Ga naar inhoud

Linux en versterker niet compatible?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Ik heb vorige week een pc gebouwd en Kubuntu op gezet. Afgelopen weekend pc gebouwd en kubuntu geinstalleerd. Omdat ik nieuw ben met Linux heb ik met wat moeite XBMC geinstalleerd. Hierna wilde ik mij pc aansluiten op mijn Onkyo versterker middels HDMI. Hier krijg ik heel laat beeld en signaal valt weg. Voor de grap windows erop gezet en hier waren geen problemen mee. Omdat ik toch Kubuntu wilde heb ik nu mijn HDMI direct naar mijn tv gebracht en middels optische kabel vanaf pc naar versterker. Echter heb ik nu geen 5.1 geluid alleen stereo. Omdat windows het wel doet lijkt het alsof linux niet compatible is met mijn versterker :( Mijn twee vragen: - Moet ik voor 5.1 geluid over optische kabel hier een omvormer voor hebben of iets dergelijks? - Een oplossing dat alles via mijn HDMI loopt is nog beter :lol: Ik heb een moederbord van ASUS P8H77-I. Ik gebruik de onboard videokaart/geluidskaart. Ik heb aangenomen dat dit genoeg zou moeten zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...