Ga naar inhoud

VLC-player 0-9-81-0.pm.2 in suse11.1: firefox,


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:2af3b897ac="willem1940"]VLC-player 0-9-81-0.pm.2 wil niet tevoorschijn komen in mijn Firefox; ook nergens opspoorbaar/aankiesbaar in "Voorkeuren, Applicaties".[/quote:2af3b897ac] Klopt, zie ander onderwerp daarover Je kunt hem handmatig toevoegen. Helaas is dat bij firefox nogal onbeholpen, omdat je helemaal naar het programmabestand moet bladeren. Je vindt vlc in de map /usr/bin [quote:2af3b897ac] Plugin voor VLC-speler is wel geïnstalleerd. [/quote:2af3b897ac] Die staat los van bovenstaande. Die plugin kun je bekijken door [b:2af3b897ac]about:plugins[/b:2af3b897ac] te typen in de adresbalk van firefox.
Link naar reactie
Via [b:b920dc91d1]about:plugins[/b:b920dc91d1] op de VLC-site terechtgekomen en nieuwe download uitgelokt; het nummer leek in de "staart" niet precies gelijk aan wat ik heb in een bron-op-schijf (pakket mmp2009) maar bij inspectie "bronnen" mmp2009 staat nog wel hetzelfde nummer als "geïnstalleerd" aangegeven, ergo, alsof er met de nieuwe installatie niets veranderd zou zijn. "Niets veranderd" ook in Applicaties van Firefox: geen VLC daarin te vinden.
Link naar reactie
[quote:5ae171345e="willem1940"] "Niets veranderd" ook in Applicaties van Firefox: geen VLC daarin te vinden.[/quote:5ae171345e] Klopt, maar dat komt door wat ik eerst aangaf: firefox luistert niet naar de configuratiebestanden van vlc en zo die aangeven dat de programma's geinstalleerd zijn en welke typen bestanden ze kunnen openen.
Link naar reactie
O, ik heb me weer iets aangehaald .... "logica zoals in windows ..." Een mediabestand hangend in een binnengekomen bericht in Hotmail: gaat bij aanklikken open via firefox/mplayer. Andere mediaplayers vanaf dat punt niet zichtbaar te krijgen. Datzelfde bestand uit het mailbericht gedownload en laat zich dan wèl, via rechter muistoets, door VLC-player openen. Nu dacht ik slim te zijn: "bureaublad" is vanuit dat punt in Firefox wel in beeld te krijgen. Kmenu, Multimedia, Rechter muistoets, Snelkoppeling in bureaublad; mis, komt vanuit bestand in mailbericht in zicht maar gaat niet open. Nog slimmer zijn: Kmenu, elke mediaplayer of videoplayer 1 voor 1 Rechter Muistoets, snelkoppeling in bureaublad. Jawel, ik krijg al die snelkoppelingen keurig in zicht vanaf bestand in mailbericht Maar het bestand gaat niet open. Snelkoppelingen natuurlijk wel "los" met de hand getest, openen op zich keurig de mediaplayers. Jammer dan, snelkoppelingen maar weer weggegooid.
Link naar reactie
[quote:a218696fa3="willem1940"] Een mediabestand hangend in een binnengekomen bericht in Hotmail: gaat bij aanklikken open via firefox/mplayer. Andere mediaplayers vanaf dat punt niet zichtbaar te krijgen.[/quote:a218696fa3] Klopt, omdat firefox niet naar de op de pc aanwezige mime types kijkt, maar zijn eigen gebruikt [quote:a218696fa3] Datzelfde bestand uit het mailbericht gedownload en laat zich dan wèl, via rechter muistoets, door VLC-player openen. [/quote:a218696fa3] Klopt, omdat je dan vanuit kde opereert (via konqueror, dolphing, kdesktop of plasma, afhankelijk van waar je je bevindt, maar dat maakt verder niet uit), en die gehoorzaamt wel naar de mime types op je pc. [quote:a218696fa3] Nu dacht ik slim te zijn: "bureaublad" is vanuit dat punt in Firefox wel in beeld te krijgen. [/quote:a218696fa3] Uitgaande dat je vanuit firefox het bureaublad benadert: dan kom je weer bij bovenstaand euvel uit: firefox gehoorzaamt niet naar de op je pc aanwezige mime types, maar gebruikt zijn eigen implementatie. Met alle gevolgen van dien. Firefox is nog meer dwars op dat gebied: probeer maar eens op een afbeelding te klikken en die in te stellen als bureaubladachtergrond. In kde zal dat niet het gewenste effect hebben. Zelfde met locaties openen in de bestandsbeheerder via firefox: als je in de downloadmanager rechtsklikt op iets dat je gedownload hebt en kiest voor de optie die de downloadlocatie opent, dan zal firefox Nautilus openen. Heb je geen Nautilus? Dan gebeurt er niets. Dat komt ook weer omdat firefox niet kijkt welke bestandsbeheerder er op jouw pc als standaard is ingesteld, maar zelf bepaalt naar welke de voorkeur uitgaat...
Link naar reactie
Nautilus geïnstalleerd maar voorlopig merk ik daar niets van, komt misschien nog. Firefox kan/wil niet met "mms" streams uit de voeten; op Net gelezen over zeer veel oude en nieuwere Linux-problemen met Firefox en media-streams. ======= Voor het eerst iets geprobeerd met Konqueror als webbrowser en in tegenstelling tot Firefox speelde die deze mms-stream af: [url]http://www.israelnationalnews.com/Radio/Player.htm#2#342[/url] Heeft Konqueror nadelen ten opzichte van Firefox? In dropout-menu geen "importeren" (voor bladwijzers) aangetroffen maar als dat het enige manco is, misschien beter om maar van Firefox af te stappen?
Link naar reactie
konqueror heeft een veel kleiner marktaandeel, wat als gevolg heeft dat niet alle websites goed worden weergegeven. Verder werkt flash niet altijd even goed in konqueror (soms krijg je een grijs vlak te zien, ipv de flash-video). Je zou ze beide kunnen gebruiken, op het moment dat konqueror een website niet goed weergeeft, dan kun je in menu bestand/locatie kiezen voor [openen met firefox]
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Al mijn favorieten uit Firefox toegevoegd aan Konqueror; dat moest met copy/plak want lukte niet met "importeren", vermoedelijk omdat ik ze ongeordend, dus zonder een omsluitende map, in Firefox aanhoud. Media-gedoe inderdaad veel beter en/maar sommige sites, zoals forums, vaak slechter scrollen dan in Firefox. Mijn hotmail-postbak krijg ik met Konqueror wel goed in zicht en dus ook ingelogd, maar geen bericht laat zich daarmee openen. Het kunstje "openen met" voor onwillige websites lijkt mij redelijk aantrekkelijk maar dan moet Konqueror wel als "baas" staan zodat ik klikkend op een link in een e-mail ofzo niet meer automatisch via Firefox ga; momenteel staat Firefox als Baas en ik heb niet kunnen vinden hoe ik dat kan veranderen.
Link naar reactie
Hele andere tip: in firefox kun je addons toevoegen via menuoptie [extra ->addons] Zoek daar eens naar de addon mediaplayerconnectivity. Daarmee kun je bepalen hoe media in firefox wordt afgespeeld: inline in de webpagina of extern in een afspeler naar voorkeur (of allebei). Dit is bijv.handig voor websites waarbij het inline afspelen niet lukt als de verbinding traag is (rtlnieuws en uitzendinggemist schijnen daar wel eens last van te hebben). Vaak is de externe speler geduldiger en speelt die de inhoud wel af.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...