Ga naar inhoud

2schermen aan nvidia 6600gt


Aanbevolen berichten

ik zit met de volgende vraag... ik heb een Nvidia 6600GT en daar hangen 2 beeldschermen aan onder windows is dit een mooie uitbereiding van mijn desktop (dus mijn desktop is 2 schermen breed) nu onder linux is het mij al gelukt om mijn desktop breder te maken maar hij wordt maar op 1 scherm weergegeven (als ik dan met de muis naar rechts ga, komt de rest van het scherm tevoorschijn) maar het lukt niet om dat extra beeld weer te geven op de 2e monitor (hetgeen ik geprobeert heb was met "twinview" optie in xorg.conf)
Link naar reactie
Ik zal even snel de significante secties van mijn xorg.conf geven, heb dezelfde setup. (2 monitoren op nvidia kaart met twinview) [code:1:8b892f275f] Section "ServerFlags" Option "Xinerama" "false" EndSection Section "Monitor" Identifier "MyMonitor" HorizSync 30.0 - 69.0 VertRefresh 50-160 EndSection Section "Device" Identifier "nvidiacard" Driver "nvidia" VideoRam 131072 BusID "PCI:1:0:0" Screen 0 Option "TwinView" Option "MetaModes" "1024x768,1024x768" Option "TwinViewOrientation" "RightOf" Option "HorizSync" "30.0-69.0" Option "VertRefresh" "50-160" Option "SecondMonitorHorizSync" "30.0-69.0" Option "SecondMonitorVertRefresh" "50-160" EndSection Section "Screen" Identifier "MyScreen" Device "nvidiacard" Monitor "MyMonitor" DefaultDepth 16 Subsection "Display" Depth 16 Modes "1024x768" "800x600" "640x480" ViewPort 0 0 EndSubsection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Simple Layout" Screen 0 "MyScreen" 0 0 InputDevice "Mouse1" "CorePointer" InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard" EndSection [/code:1:8b892f275f] Ik vermoed dat de vertrefresh en horizsync opties bij de monitor section en de resoluties bij de Display subsection er niet toe doen omdat die reeds worden opgegeven bij de opties voor de nvidia drivers, maar heb het maar laten staan bij mij (het werkt, dus ik blijf er af :) ) Als je dit al goed had en het toch niet werkt, zal je moeten zien dat de window manager die je gebruikt xinerama ondersteunt. (bij gentoo moet je bv. de xinerama use flag zetten om metacity met de twee monitoren te doen werken). Merk op dat xinerama hier wel uit staat bij de server flags, maar de nvidia drivers bieden toch de xinerama extensions aan voor de bovenliggende applicaties (zoals window manager) dus die moeten het dan ook wel ondersteunen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...