Ga naar inhoud

nvidia drivers en FC3


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a21fc9fdc2="windowsXP-PRO"]Op bak no2, (zie onderschrift) wil ik de nvidia driver installeren: http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_1.0-6629.html Zijn dat de goede hiervoor? Hoe zit het met compatibiliteit met xorg.con [/quote:a21fc9fdc2] Deze zijn compatible met xorg. Alleen lijkt het erop dat deze drivers lastig te configureren zijn. Ik heb dit zojuist even getest. De nvidia drivers installeren wel zonder fouten. Maar de wijzigen aanbrengen in /etc/X11/xorg.conf die beschreven staan in de readme zijn niet voldoende om deze te laten werken. Waarschijnlijk zou jij het beter kunnen proberen met de instructies beschreven in de fedorafaq http://www.fedorafaq.org/#nvidia
Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met jouw hardware, maar aan de specificaties te zien zou het toch wel vloeiend moeten draaien ? Zelf heb ik nog erg oude hardware dus kan ik het niet checken, daarbij speel ik bijna geen spelletjes. Het kan zijn dat je de hardware acceleratie nog niet hebt geactiveerd ? Je moet daarvoor DRI hebben aangeschakeld. P&B
Link naar reactie
[quote:23abb43495="windowsXP-PRO"]ik wil nog even terugkomen op het antwoordt van Jolo Als ik de RPM's nu installeer, dien ik dan eigenlijk xorg.conf aan ta passen, dwz driver "nv" naar driver "nvidia" ????? Dit heb ik namelijk niet gedaan. Ik zag ook geen nvidia foto bij opstarten. Evert[/quote:23abb43495] Volgens mij wel ja !, want 'NV' is een dummy driver en dat betekend dus dat je de hardware acceleratie ook nog niet hebt geactiveerd ! Snel even veranderen en hardwareacceleratie aanzetten dus... P&B
Link naar reactie
Kijk, dat is in ieder geval duidelijk. Maar blijf ik nog zitten met de vraag wat de chipset-driver van doen heeft met het wel of niet werken van de 3D-versnelling van die ATI kaart. Voor de duidelijkheid: dit is geen dwarsliggerij, ik zit zelf in de experimentele fase van Linux zogezegd en hoop van dit soort dingen iets op te steken. Gr. Jim
Link naar reactie
[quote:2c72798b51="Tekkie"]Die driver die je probeert te installeren is bedoeld voor nvidia 3d kaarten, niet voor de chipset. Jij moet de nforce driver hebben met de ati 3d drivers.[/quote:2c72798b51] Ehhh, ik ben geen videokaart expert, maar volgens mij ging het om de 2e computer uit het onderschrift van de TS en daar staat o.a. iets van MX4000. Ik was er van uitgegaan dat dit een nvidea MX kaart zou zijn ? Als het om een ATI videokaart gaat, dan is hij nu idd met de verkeerde drivers bezich, maar dat is niet het geval toch ? P&B
Link naar reactie
[quote:28dcdab53f="windowsXP-PRO"]echter, na aanpassen xorg.conf, dwz driver "nv" naar driver"nvidia" blijft de nvidia foto vast staan. Normaal inloggen kan niet meer. [/quote:28dcdab53f] Dus je hebt de drivers van nvidia zelf gedownload, en geïnstalleerd via commando [code:1:28dcdab53f] sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6629-pkg1.run [/code:1:28dcdab53f][Enter] Wat je nu zou moeten doen is de pc opstarten in tekst modus. Daarvoor typ je bij de boot: [code:1:28dcdab53f] init 3 [/code:1:28dcdab53f][Enter] dan controleer je met editor nano in xorg.conf in de Module section of Load "dri" en Load "Glcore" daar staan? Zo ja, dan zouden deze moeten worden verwijderd. Als je daar iets hebt verwijderd (of er een hekje hebt voorgezet), probeer je X te starten met de commando [code:1:28dcdab53f] startx [/code:1:28dcdab53f][Enter] Als X weer vast loopt start je de pc weer opnieuw op in tekst modus, en controleert je /var/log/Xorg.0,log met editor nano. [code:1:28dcdab53f] nano /var/log/Xorg.0.log [/code:1:28dcdab53f][Enter] zodat je een eventuele foutmelding kunt posten. Als je behalve de boven genoemde stappen nog andere stappen hebt uitgevoerd, dan meld je die uiteraard ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...