Ga naar inhoud

nvidia drivers en FC3


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a21fc9fdc2="windowsXP-PRO"]Op bak no2, (zie onderschrift) wil ik de nvidia driver installeren: http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_1.0-6629.html Zijn dat de goede hiervoor? Hoe zit het met compatibiliteit met xorg.con [/quote:a21fc9fdc2] Deze zijn compatible met xorg. Alleen lijkt het erop dat deze drivers lastig te configureren zijn. Ik heb dit zojuist even getest. De nvidia drivers installeren wel zonder fouten. Maar de wijzigen aanbrengen in /etc/X11/xorg.conf die beschreven staan in de readme zijn niet voldoende om deze te laten werken. Waarschijnlijk zou jij het beter kunnen proberen met de instructies beschreven in de fedorafaq http://www.fedorafaq.org/#nvidia
Link naar reactie
Ik heb geen ervaring met jouw hardware, maar aan de specificaties te zien zou het toch wel vloeiend moeten draaien ? Zelf heb ik nog erg oude hardware dus kan ik het niet checken, daarbij speel ik bijna geen spelletjes. Het kan zijn dat je de hardware acceleratie nog niet hebt geactiveerd ? Je moet daarvoor DRI hebben aangeschakeld. P&B
Link naar reactie
[quote:23abb43495="windowsXP-PRO"]ik wil nog even terugkomen op het antwoordt van Jolo Als ik de RPM's nu installeer, dien ik dan eigenlijk xorg.conf aan ta passen, dwz driver "nv" naar driver "nvidia" ????? Dit heb ik namelijk niet gedaan. Ik zag ook geen nvidia foto bij opstarten. Evert[/quote:23abb43495] Volgens mij wel ja !, want 'NV' is een dummy driver en dat betekend dus dat je de hardware acceleratie ook nog niet hebt geactiveerd ! Snel even veranderen en hardwareacceleratie aanzetten dus... P&B
Link naar reactie