Ga naar inhoud

SUSE Install op laptop (geen FTP.http verbinding te krijgen)


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, Ik heb hier nog een laptop over (P4 1.6GHz) waar ik een game/web/desktop server van wil maken. Maar die windhoos die er op zit is zwaar verkracht, en aangezien de DVDrom station kapot is en ik 1 partitie heb, is het vrij onmogelijk om er een ghost image op te zetten of een blanko installatie op te kwakken. Nu is mijn vraag, Welke Linux-distributie is te installeren van floppy(internet install)en is makkelijk in gebruik.
Link naar reactie
Debian, Slackware, Gentoo, je kunt ze allemaal van floppy en FTP installeren. Edoch, op Linux kun je de meeste games wel vergeten (enkele uitzonderingen daargelaten). En een klaptop als webserver is ook niet echt efficient ;) Advies: laat die DVD speler vervangen (neem een brander, is makkelijk ;)) en pak een wat meer desktop gerichte distro: Suse, Mandrake, Fedora. Succes! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Ik heb met PM8 even een 2e partitie aangemaakt en daar mn ghost op gezet maar van pc naar laptop is blijkbaar een te grote stap voor xp. Ik wil suse wel eens proberen maar hoe kom ik aan die instal diskette of moet ik heel de iso (SUSE LINUX 9.1 Live CD) helemaal downloaden en alleen een install file kopieren op floppy en en die uitvoeren ( http://download.novell.com/index.jsp?search=Search&keywords=&families=2658&families=2657&families=2662&platforms=&date_range=&languages=&x=35&y=7 )
Link naar reactie
Je kunt eea beter van een mirror afhalen, kijk bv hier eens: ftp://ftp.mirror.nl/pub/mirror/suse/i386/9.1/ maar lees eerst de README file: ftp://ftp.mirror.nl/pub/mirror/suse/i386/9.1/README.FTP Hier staat ook welke images je op floppy nodig hebt om via FTP de boel te installeren. Suse 9.1 is niet de meest recente versie, maar 9.2 is nog niet beschikbaar als binaries. Succes! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
misschien is het de netwerk kaart die ik geladen heb het gaat nlk om een Real tec RTL8139 maar daar zijn 2 versies van op die module disk (wat niet op de laptop driver cdrom word gespecificeerd) , ik zal di eander eens proberen miss is dat het [b:1c1c8b0622]edit[/b:1c1c8b0622] dat is het ook nietik heb bijde drivers geprobeerd. het laden van netwerk en HDD moet toch voldoende zijn? of is er nog andere hard ware dat geladen moet worden om te functioneren (wat niet in de readme staat. En wat voor een para meter moet ik invullen als ik de realtec driver geladen heb MVG
Link naar reactie
opgelost ik heb ff snel 7.2 GB gedownload :D en install d.m.v http van mn eigen winhoos pc laten verlopen. maar nu zit ik met het volgende probleem ik krijg het niet voor melkaar om op het internet te komen ik heb die realtec kaart een IP gegeven (10.0.0.9) subnet 255.255.255.0 DNS 10.0.0.138( van mn speedtouch multimodem :P ) en vervolgens kan ik wel gewoon op de pc komen waar ik ook de installatie van gedaan heb en dus apache op draait, en ik kan ook normaal pingen dus van die pc. dus... :lol: Ik heb ook automatish ip verkrijgen geprobeerd maar zonder resultaat. ik ben een keer op www.google.nl geweest maar nadat ik na een tijdje klooien met mn SIS VGA kaart was het einde verhaal en kon hij de host van google niet meer vinden(ook IP van google geprobeerd) kan iemand mij hier in helpen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...