Ga naar inhoud

Postfix config probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Volgens enkele websites is Postfix aan te bevelen boven Sendmail omdat het makkelijk te configureren is. Vol goede moed begonnen met de installatie. Ging allemaal prima. Met webmin kan ik hem opstarten en stoppen. Het enige minpuntje is dat ik er geen mail mee kan versturen. Bij het opstarten krijg ik de melding [quote]warning: My hostname redhat is not a fully qualified name - set myhostname or mydomain in /etc/postfix/main.cf[/quote] Ik heb al van alles geprobeerd aan te passen, maar dan krijg ik de melding [quote]missing at line 95...[/quote] Hoe moet ik mijn config nu aanpassen zodat het wel goed gaat werken? Ik wordt er intussen helemaal gek van Ik draai geen firewall op m'n server (redhat 9), de hostname is 'redhat', het netwerk heet '1980'.
Link naar reactie
Je moet hier dus simp-el doen waar postfix om vraagd :D Dus ofwel je kiest een echte domeinnaam of je gaat niet zelf de post afleveren maar doe dat via de smtp server van je provider of je leest de manpage om te zien hoe je het controleren op een geldige domeinnaam uit zet met het risico dat sommige ontvangers je mail weigeren omdat je dus geen geldige domeinnaam hebt. Het staat echt allemaal in de manpages/en of je coonfig file (ik weet niet of RedHat die de originele gebruikt of niet nml.) succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...