Ga naar inhoud

uitvoerbaar bestand hoe uit tevoeren


anoniem

Aanbevolen berichten

ik denk dat deze vraag al eerder gesteld maar kon er nix over vinden maar goed hier gaat die dan ik heb sinds kort linux nu heb ik een paar dingen download als ik ze via shell instleren moet gaat allles perfect. maar zodra ik iets download voor ik meen X11 dan lukt nix me het bestand viel mij op krijgt het iecoon van gnome of kde ligt eraan waar je in zit dubbel klikken werkt niet shell ook niet. :S?????
Link naar reactie
mandrake 10.0 en verschillende programma;s. maar hoe bedoel je installeren? alle andere programmaś heb ik via shell gedaan maar deze reageren nergens op shell en dubbel klik niet :S maar het typische vind ik dat het idcoon zich aan past aan kde en gnome. maar het si wel het installatie besttand want dat is het enigste bijv telconi heb ik van tucows geplukt
Link naar reactie
met konqueror: ga naar de map waarin het uitvoerbare bestand staat, selecteer vervolgens menuoptie [venster->terminal openen] typ in het terminalvak in konqueror de volgende opdracht: [b:7dd7941419]./bestandsnaam[/b:7dd7941419] waarbij je 'bestandsnaam' vervangt door de naam van het uitvoerbare bestand. Als je een 'toegang geweigerd' klrijgt, dan moet je even de toegangsrechten wijzigen. Dat gaat het makkelijkst vanaf de prompt, typ het volgende: [b:7dd7941419]chmod +s ./bestandsnaam[/b:7dd7941419] of vanuit de gui, klik met je rechtermuisknop op het bestand, selecteer 'eigenschappen' in het contextmenu en verander bij tabblad 'toegangsrechten' even de permissies door die voor de 'gebruiker' uitvoerbaar te maken. succes, Max
Link naar reactie
Je hebt het goed gedaan, het bestand is een uitvoerbaar bestand geworden. Maar kennelijk mis je nog wat bestanden waar dit programma van afhankelijk is. Dat noemen ze "dependencies". Hoe heb jij je distributie geïnstalleerd? Heb je gekozen voor "alles" of heb je een bepaald profiel, zoals server, desktop of ontwikkeling gekozen? Je zou eens kunnen proberen de ontwikkelset te installeren vanaf je mandrake cd's. Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
om uitvoerbaar te maken gebruik [b:bd0ab24cc8]chmod +x[/b:bd0ab24cc8], niet chmod +s :-) maar het programma is gecompileerd met een andere versie van de C++ compiler. Dat betekent dat je nog even moet zoeken naar een versie die echt op jouw distributie op maat gesneden is. Als je die niet kunt vinden kun je de broncode downloaden (als die beschikbaar is). we helpen je dan wel dat te installeren :-)
Link naar reactie
[quote:f7b523a33a="gekkegabber"]dit had ik al geprobeert ik heb er een screenshot bij gedaan. hier zie het bestand op de desktop met de de blauwe kde ring maar als ik in gnome zit word het een gnome icoon? [/quote:f7b523a33a] Dat lijkt me vrij logisch, aangezien de desktop bepaalt hoe zijn pictogrammen eruit zien, niet het bestand zelf. Welke pictogrammen er gebruikt worden kun je instellen in de configuratiecentra van beide desktops. Max
Link naar reactie
http://linux.tucows.essentkabel.com/preview/354616.html dit is het desbetreffende programma ik weet neit of jullie er iets mee kunnen maar d8 zet het effe neer bedankt voor jullie duidelijke uitleg en geduld. chmod +x telconi dit commando schijnt wel te werken maar er gebuert niets maar ik krijg geen fout melding. ps dit is dus 1 bestamd maar heb nog een aantaal van dat soort bestanden die dus het zelfde geven
Link naar reactie
Ik heb het ook eens gedownload en geprobeerd, maar dan wel gedownload van http://www.telconi.com/download.html zodat ik zeker de laatste versie heb (die van tucows is dat misschien niet!) Bij mij werkte het direct, ik moest niet eens chmod +x doen. [code:1:9f73eb5817] [stijn@darkstar ~]$ tar xvzf telconi-linux091.tgz telconi-linux091/ telconi-linux091/telconi telconi-linux091/telconi.pdf [stijn@darkstar ~]$ cd telconi-linux091 [stijn@darkstar telconi-linux091]$ ./telconi TELCONI TERMINAL 0.91a (Technology Preview) (c)2003-2004 TELCONI, ALL RIGHTS RESERVED [/code:1:9f73eb5817] Dus mss die maar eens proberen? En anders is je distributie gewoon verouderd, en zal je de nodige pakketten moeten updaten (bij mij zit die libstdc++-libc6.2enz... file in de cxxlibs-6.0.0 package van slackware.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...