Ga naar inhoud

inlog fout: 'Couldnt get a file descriptor referring to the


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb het volgende probleem: Als ik als gebruiker (ssh) inlog krijg ik 4x deze foutmelding: 'Couldnt get a file descriptor referring to the console' Als root geen probleem! Is gekomen sinds ik 'unicode_start' in /etc/bashrc gezet heb. D8 misschien dat het zou liggen aan de rechten, maar unicode_start staat op 755 en alle progs die deze aanroept ook. Kan alleen niet zien welke progs die progs aanroepen! BVD CB
Link naar reactie
Voordat ik deze vraag stelde had ik al op google gezocht, inderdaad vindt je daar veel. Maar er met die info kwam ik er ook niet goed uit. Dacht ik ook al dat het aan de rechten lag. Heb nu unicode_start maar alleen in de .bashrc van de root gezet. Ging mij er namelijk om als je setup of dergelijke progs draaide in de console dan kreeg je randen @ en # --> vreselijk irri. Maar de gewone users mogen toch geen setup draaien. Zoek wel verder als ik er uit kom zal ik het wel melden hier. Gr CB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...