Ga naar inhoud

KDE vernieuwen, hoe?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu geinstalleerd: KDE versie 3.1.3 Mandrake Linux versie 9.2 kernel 2.4.22-10 (+ de urpmi-tool voor verdere installaties) Nu wil ik KDE updaten met de nieuwste officiele versie 3.2 en vraag mij daarbij het volgende af: Kan ik daarvoor gebruik maken van de de rpm's voor RedHat op [url]ftp://ftp.eu.uu.net/pub/kde/stable/3.2/RedHat/Fedora/[/url] want die voor Mandrake kan ik namelijk niet vinden en zijn ook zoals ik had begrepen officieel niet beschikbaar. En zo ja, welke moet ik dan downloaden en installeren: "SRPMS", "i386" of "noarch". Aangezien ik "urpmi" heb lijkt me dat ik verder geen rekening hoef te houden met onafhankelijkheden, dus dat ik niet eerst zelf op het idee moet komen of ik misschien bepaalde rpm's eerst moet verwijderen, of dat ik rekening moet houden met de volgorde, toch? Wat mij aangaande dat wel wat verontrust is dat de 3.2-versie niet in de rpm-database op mijn computer staat. Of maakt dat misschien niet uit omdat deze bij de installatie-opdracht de afhankelijkheden bepaald aan de hand van een externe lijst? Wat dat betreft heb ik denk ik ook te weinig verstand van hoe dat "urpmi" precies werkt.
Link naar reactie
Bedankt nefertitis! het is gelukt! KDE 3.2 is naar behoren geinstalleerd! :D :D :D Ik ben naar de door jou genoemde site gegaan, en ben langs die weg op [url]http://www.cs.utexas.edu/users/walter/geek/rpm-howto.html[/url] uitgekomen, heb de informatie aldaar aandachtig gelezen en kwam er zo eindelijk achter hoe het moest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...