Ga naar inhoud

[gentoo] openemen met ffmpeg, wie weet goede instellingen


anoniem

Aanbevolen berichten

Na wat programma's te hebben uitgeprobeerd, is het mij alleen met ffmpeg (command-line) gelukt om vanaf mijn bttv-kaart video's op te nemen. Nu heb ik er wat meer zitten spelen en heb de instellingen al aardig voor elkaar. Ik heb tot nu toe het volgende ok bevonden: [quote] ffmpeg -b 300 -s 640x480 -vd /dev/video0 -tvstd PAL -ad /dev/dsp test.avi [code] Maar ik vind de kwalitieit nog erg laag en hij schok nog een beetje (kan ook een gevoel zijn). Wie weet hoe deze instellingen te verbeteren? En is er eigenlijk een x/gtk-interface van?
Link naar reactie
Gelukkig bestaat er ook nog software als MythTV ;-) Ik heb nu gister mijn TV-kaart (ook een bttv) eindelijk eens geïnstalleerd en vervolgens met wat kunst en vliegwerk MythTV goed aan de draai gekregen en dat is wel heel bruut kan ik je vertellen. Je kunt gewoon opzoeken waneer een programma komt in een mooie interface en zeggen dat ie het moet opnemen. Je kunt zelfs instellen of dat wekelijks, eenmalig of maandelijk etc moet gebeuren. Ik heb het vandaag al getest en het opnemen werkt briljant goed.
Link naar reactie
Dat is een erg mooi programma. ALsje dat zo mag noemen. Ik heb alles gedownlowd en geladen. Nu ik TV wil gaan kijken krijg ik de volgende melding [code:1:92b50f81d8] 2004-02-29 00:46:49 Connecting to backend server: 127.0.0.1:6543 (try 1 of 5) 2004-02-29 00:46:57 ReadStringList timeout (quick). 2004-02-29 00:46:57 Unexpected response to MYTH_PROTO_VERSION: 2004-02-29 00:46:57 Changing from None to None [/code:1:92b50f81d8] Heb je daar ook een oplossing voor?
Link naar reactie
Zo dat was even 2 dagen hard puzzelen, maar nu werkt mythTV en bn ik hem aan het testen met opnemen vanuit de gids. Super gewoon. Ik ben benieuwd of mijn interne klok wel goed staat. Maar daar kom ik wel achter. Voor wie het wil hebben, ik heb een SQL-dump gemaakt van de "channels" tabel. Dus wie ook, in Utrecht, moeite heeft met het vinden van kanalen, moet maar even mailen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...