Ga naar inhoud

rpm VMWare kan symlink /bin/sh niet vinden, die is er wel


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi. Ik heb het geprobeerd met rpm2tgz, installpkg zegt dat alles goed gaat, geeft alleen geen package-description tijdens installpkg. Maar als ik vervolgens 'vmware' intik op de promt, zegt hij: ------------------------------------------------------------------------- /usr/bin/vmware: line 87: /etc/vmware/locations: No such file or directory ldd: /bin/vmware: No such file or directory /usr/bin/vmware: line 192: /bin/vmware: No such file or directory /usr/bin/vmware: line 192: exec: /bin/vmware: cannot execute: No such file or directory ------------------------------------------------------------------------- Die mist hij dus. Ik denk dan dat Vmware misschien er vanuit gaat dat hij op Redhat geinstalleerd is en dat installpkg automatisch de binaries ergens anders neerzet. Ik maak vervolgens een symlink aan van /usr/bin/vmware naar /usr/bin/vmware. Als ik dan vmware weer run, krijg ik eerst dit: /usr/bin/vmware: line 87: /etc/vmware/locations: No such file or directory en daarachteraan oneindig keer dit: /bin/vmware: line 87: /etc/vmware/locations: No such file or directory die bestaat inderdaad niet. Ik probeerde vervolgens een leeg bestand 'locations' aan te makne op die plek, vmware weer te starten maar nu geberut er niks, zelfs geen foutmelding. console is gewoon bezig vmware te starten maar er gebeurt dus niks. Dat geintje werkt dus niet want als ik als root 'vmware-config.pl' draai zegt hij de INITSCRIPTDIR value niet te kunenn vinden in /etc/vmware/locations.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...