Ga naar inhoud

Outlook doet het niet meer


Aanbevolen berichten

Hi, Binnenkort moet ik mijn (zakelijke) laptop inleveren omdat ik een andere baan heb. De laptop draait op Windows7 professional. Ik heb de afgelopen tijd mijn verschillende prive (gmail) accounts gebruikt/benaderd met Outlook. Omdat ik niet wil dat een volgende gebruiker deze accounts via Outlook gaat benaderen heb ik mijn Outlook gegevensbestanden gedelete. Dat blijkt nu niet zo slim te zijn geweest omdat Outlook het nu niet meer doet omdat er geen gegevensbestanden gevonden kunnen worden... Ik krijg de volgende melding: "Kan Microsoft Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Kan het bestand C:\Users\(user)\Documents\Outlook-bestanden\Outlook.pst niet vinden." Kan iemand mij zeggen hoe ik eea kan oplossen? Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
als je een backup hebt gemaakt, dan kan je het genoemde bestand op genoemde plek terugzetten. heb je geen backup, en wil je outlook weer kunnen starten moet je mi de repairfunctie van office (via configuratiescherm-programma's, rechtsklik op ms office) gebruiken om eerst outlook te deïnstalleren, pc herstarten, en dan via dezelfde weg outlook weer teruginstalleren. (of dit allemaal kan is uiteraard afhankelijk van de policy-instellingen op deze bedrijfslaptop).
Link naar reactie
[quote:226c4d2986="derkdejong"]als je een backup hebt gemaakt, dan kan je het genoemde bestand op genoemde plek terugzetten. heb je geen backup, en wil je outlook weer kunnen starten moet je mi de repairfunctie van office (via configuratiescherm-programma's, rechtsklik op ms office) gebruiken om eerst outlook te deïnstalleren, pc herstarten, en dan via dezelfde weg outlook weer teruginstalleren. (of dit allemaal kan is uiteraard afhankelijk van de policy-instellingen op deze bedrijfslaptop).[/quote:226c4d2986] Dankje voor je snelle reactie Derk. Er is (helaas) geen backup gemaakt. Ik heb via de andere optie office hersteld, maar zonder resultaat. Kan ik, zonder de originele installatie CD rom (want die heeft mijn baas), zomaar Outlook deinstalleren en opnieuw installeren?
Link naar reactie
Als je een lege pst weer terug zet op die plaats waar ie stond werkt Outlook gewoon weer. Daar is geen reparatie voor nodig, alleen dat. Maar om je mail terug te krijgen heb je echt een backup nodig..... Is het verwijderen pas zeer recent gebeurd? Doe dan helemaal niks ermee en probeer met recovery software die pst file terug te vinden. Er zijn genoeg topics hierover geweest... dus effe zoeken. Zelf goede ervaringen met GetDataBack maar die is niet gratis. Kijk anders of er via Google ook nog ervaringen zijn: https://www.google.nl/search?q=pst+file+recovere+deleted&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&source=hp&channel=np&gws_rd=cr Let... eigenlijk is het beter om eerst een image van je schijf te maken om uit te sluiten dat de recovery software iets verkeerd doet. En...: hang de probleemschijf in een ander systeem via een kabeltje, ook voor laptops te koop. Installeer de recovery software op dat systeem en NIET op de probleem schijf anders loop je het risico dat je de pst schijf verder beschadigt...
Link naar reactie
Ik heb het kunnen oplossen gelukkig. Ineens kreeg ik de vraag og ik Outlook in veilige modus wilde opstarten. In deze modus kon ik mijn accounts weer benaderen en eea herstellen.... Einde maand moet ik de laptop inleveren. Hoe kan ik er voor zorgen dat de mails van mijn Gmail account (welke ik met Outlook benader) niet zichtbaar zijn voor een toekomstige gebruiker? Recent maakte ik de fout (en was wat grondig) door de .pst files te deleten. En dat was het begin van de ellende....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...