Ga naar inhoud

Kan niet meer typen/scrollen zonder aanleiding.


Aanbevolen berichten

Ik heb een klein, maar vet irritant probleem met mijn pc. Als ik een bericht aan het typen ben zoals dit bericht of in word stopt plots het scherm met typen. Ik kan dan ook niet meer scrollen. Alsof er een ander scherm aangeklikt is geworden zegmaar. Het is vooral een vervelend probleem omdat ik dus steeds om de haverklap opnieuw het scherm moet aanklikken om weer verder te kunnen typen. Met het typen van dit bericht is dit nu al 4x gebeurt. (om de frequentie aan te geven) Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn tekentablet lag, maar die is nu ontkoppeld en het probleem is er nog steeds. Anti virus, anti spyware en anti malware kunnen niets vinden. Soms is het probleem er langdurig niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?
Link naar reactie
[quote:11109d608f="Rumaro"]Heb je alle externe apparaten al eens losgekoppeld ?[/quote:11109d608f] Veel meer dan een toetsenbord, muis en beeldscherm zit er niet op ;) Dus daar ligt het niet aan. Probleem doet zich vooral voor als de pc weer eens opnieuw gestart is ipv de sluimerstand. Vaak is het na 1x sluimerstand al niet meer zo frequent aanwezig of niet meer aanwezig.
Link naar reactie
Doet me denken aan: er zijn op de achtergrond programma's bezig met dingen te verwerken - en dus wordt de rest traag. Zet je taakbeheer eens open en kijk - op die ogenblikken (als je eraan kan) - eens naar je cpu-gebruik. Mogelijk krijg je dan aanwijzingen van progs die veel cpu gebruiken op dat ogenblik?
Link naar reactie
merkwaardig, meestal gaat het na een echte herstart weer een stuk beter dan na wekenlang sluimeren en slapen... procesbeheer is wellicht wat cryptisch voor de niet ervaren gebruiken. begin eens met ccleaner op die pc te zetten. ga daarin naar gereedschap, opstarten. daar zit wellicht een boosdoener tussen. in beginsel hoeft hier alleen maar je virusbeschermer (en zonodig wifi-software) ingeschakeld te staan, en eventueel een hotkey-applicatie. en deed je al een volledige scan met malwarebytes antimalware?
Link naar reactie
Het probleem is nu (na 2x sluimeren) weer weg. Ik sluimer max 1 week omdat ik helaas ook wel eens negatieve effecten heb gehad van sluimerstand langer dan dat (lees een corrupte windows partitie) Daarbij is het wel bevorderlijk om de hardware normaal te laten functioneren. Malwarebytes anti malware heeft na constatering van het probleem al gelopen. Heb deze zelfs (na tijden niet gebruikt te hebben) juist speciaal hiervoor opnieuw gedownload. Maar deze vind niets. CPU usage veranderd niet in taskmanager. De standaard schommelingen die er altijd al in zitten zijn natuurlijk wel zichtbaar. Ik heb ook geen vreemde processen gezien of welke zwaar verbruiken. Het lijkt letterlijk alsof je op de startbalk klikt, zo'n effect heeft het. Muisknoppen blijven niet hangen. Andere muis (bedraad ipv draadloos ook) gaf hetzelfde probleem, ook met de draadloze muis losgekoppeld. Zal eens met ccleaner gaan kijken wat precies word opgestart. Want het is duidelijk iets in het opstarten wat niet goed gaat. Want na een keer sluimeren is het probleem simpelweg niet meer aanwezig. Ik heb dit bericht dan ook zonder onderbrekingen kunnen typen en niet zoals de startpost met meerdere onderbrekingen door dit probleem. Je zou kunnen zeggen: opstarten -> Sluimeren -> computeren. maar ik wil t graag opgelost hebben :)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ccleaner leverd niets op. Ik heb enkele opstartzaken gewist die niet nodig waren Dit helpt echter net zo goed niets. Aangezien ik zojuist de pc weer heb herstart is het probleem er weer. Wat ik nu ook merk is dat het netwerkverbinding steeds word verbroken. Eveneens zonder aanleiding en het ligt niet aan de router, want andere apparaten op het netwerk hebben hier geen last van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...