Ga naar inhoud

Kan ik (te) lange bestandsnamen (pad) afbreken?


Aanbevolen berichten

Ik ben een heel groot aantal bestanden aan het verslepen in XP. Van een externe opslag naar de C-harde schijf. Dat stopt telkens wanneer het een erg lang bestandsnaam tegenkomt. Het zou me niet verbazen als dat (pas) bij 256 characters plaatsvindt. Is daar niet wat aan te doen. Het is veel te omslachtig om bestand na bestand te bekijken en verslepen. Er zijn er duizenden. Eerder, meen ik, had ik geen probleem met deze te kopiëren en plakken, maar daardoor raakte ik de oorspronkelijke datum kwijt. En dat wil ik niet.
Link naar reactie
[quote:f75e78c2be="derkdejong"]wat ik kan bedenken is af5 renamer: daarin zit een optie om een deel van de bestandsnaam vanaf links of vanaf rechts te handhaven. dat zou je kunnen gebruiken om de bestandsnamen in te korten naar 256 karakters. wellicht kunnen ook andere renamers zoiets.[/quote:f75e78c2be]Inderdaad met A.F.5 kon ik de namen inkorten. Ik heb allen neit kunnen nagaan waar deze ingekorte terecht kwamen en of dit de oplossing was. Het overgrote deel heb ik inmiddels toch maar handmatig (per map) versleept en ik verwacht dat e.e.a goed 'genoeg' is. Er blijken nog problemen te zijn met een of ander inbox-bestand, maar die data was van 2008 dus waarschijnlijk niet al te belangrijk meer.
Link naar reactie
[quote:7fc0cdd8b3="andre@home"]Je kunt ook een map waarin bestanden met lange namen staan eerst in een zip opbergen en dan die copyen... Iets bewerkelijker, maar a. je behoudt de originele naam b. je behoudt de originele datum c. geen stoproblemen met die 256 karakters[/quote:7fc0cdd8b3]Bedankt, zal ik onthouden voor een mogelijke volgende keer. Nu heb ik inmiddels alles al in orde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...