Ga naar inhoud

Blauw scherm, maar kom niet uit de codes


Aanbevolen berichten

We krijgen soms een blauw scherm, maar ik kom niet echt uit de codes, heb al even op internet rond gezocht. Maar ik kan niet alle codes vinden wat er nou aan de hand is. We hebben al een geheugen test gedaan en een HD test, en volgens die test is er niks aan de hand. Windows er al opnieuw opgezet heeft ook niks verandert xxxstop: 0x000000F4 (0x0000000000000003, 0XFFFFFA800529B30, 0XFFFFFA8005829E10, 0XFFFFF80002D95350) xxxstop: 0x000000F4 (0x0000000000000003, 0XFFFFF19500504370, 0XFFFFFA8005043A10, 0XFFFFF80002D88DB0)
Link naar reactie
Ik heb het vermoeden dat het niet in de laptop zit, maar in Windows zelf. Mijn PC vertoonde na reparatie, schoonmaak etc. dezelfde kuren. Ik heb de geheugen dump onder Windows uit gezet. De problemen waren verdwenen. Misschien een optie, die je kun proberen. De PC was ook ernstig vervuilt. Ik heb alle slots leeg gehaald, en met geperste lucht schoon gespoten. Vervolgens de koeler van de processor geschroefd, en het koelblok gereinigd. De temp ging van 70c naar 35c. Maar begrijp dat dit met een laptop moeilijk word, maar niet onmogelijk. Maar toch raadzaam, schoonmaak te overwegen.
Link naar reactie
[quote:90731efb60="Rick Gimpel"]Ik heb het vermoeden dat het niet in de laptop zit, maar in Windows zelf. Mijn PC vertoonde na reparatie, schoonmaak etc. dezelfde kuren. Ik heb de geheugen dump onder Windows uit gezet. De problemen waren verdwenen. Misschien een optie, die je kun proberen. De PC was ook ernstig vervuilt. Ik heb alle slots leeg gehaald, en met geperste lucht schoon gespoten. Vervolgens de koeler van de processor geschroefd, en het koelblok gereinigd. De temp ging van 70c naar 35c. Maar begrijp dat dit met een laptop moeilijk word, maar niet onmogelijk. Maar toch raadzaam, schoonmaak te overwegen.[/quote:90731efb60] Hoe zet ik het geheugen dump uit??
Link naar reactie
Ik heb het programma, WhoCrashed gedraaid. En daar komen steeds dezelfde meldingen in voor. Deze 2 bestanden geeft hij aan als probleem. ntkrnlmp.exe & ntoskrnl.exe Het rare is dat windows er al opnieuw opgezet is. En dat exacte dezelfde windows versie ook op de PC heb draaien, en daar niks mee aan de hand is.
Link naar reactie
Harddisk gecontroleerd? http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html Even opletten met installeren dat je bijv geen tune up uitillities mee installeert. Verder geheugen test gedraaid? http://www.memtest.org/ Verder ik weet niet of je bij je laptop gemakkelijk bij de blower kan komen? als dat zo is , haal die er eens uit en kijk of er veel stof bij de koelribben zit.
Link naar reactie
[quote:32806ad852="pdexie"]Harddisk gecontroleerd? http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html Even opletten met installeren dat je bijv geen tune up uitillities mee installeert. Verder geheugen test gedraaid? http://www.memtest.org/ Verder ik weet niet of je bij je laptop gemakkelijk bij de blower kan komen? als dat zo is , haal die er eens uit en kijk of er veel stof bij de koelribben zit.[/quote:32806ad852] Beide al gedaan en niks fouts uitgekomen.
Link naar reactie
[quote:0c9af50f03="pdexie"]Om wat voor laptop gaat het? merk en type en welke drivers heb je geïnstalleerd?[/quote:0c9af50f03] Een asus k52Je M370 - Ik heb de nieuwese video driver van ATI er op staan(gedownload via de ati site), en voor de chipset heb ik de nieuweste van intel(ook van de intel site). voor de rest heb ik geen drivers lopen.
Link naar reactie
[quote:58dfce27dc="canonboy"]je moet de drivers hebben van de laptop fabrikant . niet die van bv ATI dat zijn universele drivers . de drivers van de fabrikant kunnen zijn aangepast ntkrnlmp.exe geeft aan driver probleem[/quote:58dfce27dc] Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een driver uit 2011 gebruiken, die ik van de asus site haal. Dan de nieuwste driver van de videokaart zelf?
Link naar reactie
[quote:5fe7daa22b="canonboy"]je moet de drivers hebben van de laptop fabrikant . niet die van bv ATI dat zijn universele drivers . de drivers van de fabrikant kunnen zijn aangepast ntkrnlmp.exe geeft aan driver probleem[/quote:5fe7daa22b] ook vandaag met deze drivers blauw scherm gehad. Konden keer dat ik de muis kon bewegen en het beeld zwart bleef. Ik heb van binnen alles schaam gemaakt blijft nou rond de 48 graden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...